اقتصادویژه

اجرای 188 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گازدراستان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبرداد:

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از اجرای 188 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سال 1400 در این استان خبر داد.
به گزارش ندای قم ،علیرضا نصیری روز چهارشنبه یکم مردادماه در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مهم‌ترین تعهدات گازرسانی شامل اجرای شبکه، نصب انشعاب، جذب مشترک، تعداد روستاهای گازدار و حجم گاز جایگزین شده در صنایع است که به حول و قوه الهی در تمامی این شاخص ها، عملکردی قابل قبول برای تقدیم به مردم شریف استان داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در بخش عملکرد نصب انشعابات گاز در سال گذشته، تعداد 2211 عدد انشعاب در استان نصب شد و در بخش شبکه‌گذاری، 43 کیلومتر گازرسانی به روستاها و 108 کیلومتر گازرسانی به صنایع تحقق یافت.
نصیری ضمن ارائه عملکرد گازرسانی در استان، تصریح کرد: همه 6 شهر استان و تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند از نعمت گاز طبیعی برخورداند و تا پایان سال 1400 ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها 99.5 درصد و در روستاها 99.3 درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم در خصوص گازرسانی به صنایع در راستای حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زادیی‌ها که شعار سال 1400 بود، گفت: نظر به سیاست‌های کلان کشوری در راستای حمایت از تولید و به منظور گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی، 108 کیلومتر عملیات شبکه گذاری در سال گذشته انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش گازرسانی به صنایع قریب به 46494 مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت مایع شده که این موضوع، نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی دارد.
نصیری درخصوص پروژه‌های مهم انجام‌شده در سال 1400، گفت: با احداث شهرک صنعتی الغدیر در مجاورت محور قدیم قم- تهران، پروژه‌ای در سال 1400 اجرا و خط تغذیه گاز تا ورودی شهرک اجرا و گازدار شد. همچنین بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در خصوص گازرسانی به صنایع مصرف کننده سوخت مایع (بند ق)، 5 پروژه گازرسانی توسط شرکت گاز استان قم در حال اجراست.
وی تصریح کرد: گازرسانی به صنایع در مناطق مختلف جاده قم – تهران از جمله اهداف گازرسانی این شرکت می‌باشد.
تأکید بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال‌آفرین
مدیرعامل شرکت گاز استان قم در خصوص اهداف شرکت گاز استان قم برای سال 1401 ضمن اشاره به ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت همراه با استمرار جریان گاز در جهت رضایتمندی حداکثری ذینفعان به عنوان یکی از اهداف، افزود: مدیریت انرژی و رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست و فعالیت‌های عام‌المنفعه در عملیات گازرسانی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی؛ نگهداری، مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها در جهت خلق چشم انداز تأمین پایدار و ایمن انرژی پاک؛ و دستیابی به حداکثر پوشش گازرسانی و سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، با تأکید بر حمایت و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال‌آفرین از دیگر اهداف این شرکت است.
نصیری در ادامه در خصوص برنامه‌های شرکت گاز استان قم در سال 1401 با تأکید بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، بیان کرد: بهره‌مندی حداکثری از فناوری‌های نوین وICT در عرصه خدمات و تکمیل و توسعه سیستم اطلاعات مکانی شبکه GIS به عنوان یک ابزار توانمند دانش مهندسی در نگهداری فناورانه تأسیسات و زیرساخت‌ها؛ مدیریت بهینه موجودی کالا و کمینه‌سازی اقلام فاقد گردش انبار به کمک سامانه‌های دانشی، از برنامه‌های مهم و اجرایی این شرکت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم در پایان، گفت: افزایش خدمات الکترونیک و به‌روزرسانی روش‌های ارائه خدمات به ذینفعان؛ استفاده از روش‌های جدید برای نگهداری شبکه گازرسانی و نوسازی ناوگان ارائه خدمات از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال 1401 عنوان کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/85p3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا