اقتصاد

آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور پردیسان – ورجان

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

روزسه شنبه در مراسمی با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان استان، عملیات اجرایی طرح تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان ـ وِرجان آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم دراین  در مراسم با اشاره به حجم بالای تردد در این محور گفت: تعریض این جاده از مطالبات ۱۲ ساله مردم بوده است که خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور به قم، طرح چهاربانده کردن جاده پردیسان – ورجان به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم ،محمد صادقی با بیان اینکه فاز اول چهار خطه شدن این مسیر به طول ۱۳ کیلومتر از بیمارستان خاتم تا میدان روستای ورجان است افزود: این محور با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب چهارخطه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال این طرح به بهره برداری برسد.

وی ابراز داشت: با توجه به تردد و شلوغی محور پردیسان- ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن این بخش از محور جدید، از اولویت اساسی برخوردار است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: این طرح، از طرح‌های خیلی مهم استان قم بوده است و ما نمایندگان قم در چند سال اخیر تلاش زیادی کردیم، این اتفاق بیفتد.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: سه سال است که برای آن ردیف بودجه گرفتیم و مجوزات لازم از سازمان برنامه و بودجه گرفته شد؛ متاسفانه دولت قبل، اراده ای برای شروع این طرح نداشت؛ اما در مراسم امروز، با حضور مدیران انقلابی و با اراده؛ نشان می دهد که تغییر مدیران در جاهایی خیلی مثبت است.

وی با تقدیر از مدیران استانی که در شروع این طرح تلاش کردند، ادامه داد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی بناست که کلنگ جدیدی به زمین زده نشود، بیشتر سیاست دولت بر این است که طرح‌های نیمه‌کاره تمام شود، ولی به دلیل اهمیت این طرح، این مجوز در سفر استانی رییس‌جمهوری به قم، تاکید شد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازندگی استان قم نقش بی‌بدیلی داشته است، اظهار داشت: امیدواریم با حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این طرح، یک شیرینی دیگری برای مردم قم اتفاق بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنان سپاه در سراسر جهان به ویژه مستکبران خاطرنشان کرد: البته سپاه همیشه با خدمات و کارهای بزرگی که انجام داده است، در دل مردم جای دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری  دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه، شبکه جاده‌ای و راه است؛ گفت: توسعه بدون راه اتفاق نمی‌افتد، لذا هر چه ما در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم، به توسعه و رشد اقتصادی کمک کرده‌ایم.

ذوالنوری با بیان اینکه محور پردیسان ـ ورجان مسیر پرحادثه‌ای است، افزود: به ویژه با گسترش شهر قم به سمت جنوب غربی و وجود منطقه پردیسان با جمعیت بسیار بالا و وجود منطقه گردشگری در کهک قم ، باعث پر تردد شدن این مسیر شده‌است.

استاندارقم نیز دراین مراسم  با اشاره به وقوع حوادث تلخ رانندگی در این محور ابراز امیدواری کرد که این طرح با تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران، با سرعت به بهره برداری برسد.

سید محمدتقی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در استان قم به برکت حضور در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، یک همدلی خوبی بین مسئولان استان وجود دارد.

استاندار قم افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم، هر آنچه را که بتوانیم و هر کاری که لازم باشد، انجام و به بهترین نحو، خدمات شایسته برای مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان قم در سال گذشته و نقش نمایندگان در  تصویب طرح های این سفر گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان، توافق اعتباری با دولت کردیم که از این میزان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن را جذب کرده ایم. در ادامه رحمانی قائم مقام هولدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت به مردم قم را افتخار این قرارگاه دانست و افزود: امیدواریم این طرح با پشتیبانی تمام دستگاه‌های مرتبط استانی با اعتباری که در نظر گرفته شده در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/t6we

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا