فرهنگ و هنر

با هر توان مالی در ثواب قربانی شریک شوید

مدیر خیرین، هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت :

مدیر خیرین، هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت گفت: بخش هدایا و نذورات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نذورات مردم برای انجام قربانی را به هر مقداری و با هر عنوان و نیتی که مدنظر باشد جمع آوری و با ذبح گوسفند با همان نیت، گوشت آن را به صورت خام یا پخته در میان زائران و مؤمنان توزیع می کند.

به گزارشندای قم به نقل از  پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محمدرضا اکبری در گفت‌وگوی خبری با اشاره به پذیرش نذر قربانی در این آستان مقدس، ابراز کرد: قربانی قدیمی ترین عبادتی است که سراغ داریم و سابقه قربانی در راه خدا از حج و روزه نیز بیشتر است و فلسفه آن این است که انسان با قربانی کردن، آنچه خود دارد را با خدا تقسیم می کند.

وی با بیان اینکه در اسلام قربانی کردن راهی برای قرب و نزدیکی به خدا است، افزود: قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداست و قطع علاقه های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می شود.

مدیر خیرین، هدایا و نذورات آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه قربانی دو نوع واجب و مستحب دارد، گفت: قربانی واجب مانند قربانی حاجی در ایام حج و قربانی مستحب مانند عقیقه و یا قربانی اول ماه قمری، قربانی عید قربان، قربانی عام و قربانی نیمه شعبان است که حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام هر کدام از انواع قربانی مستحب را از طرف مردم متقبل می شود و با انجام قربانی گوشت آن را در همان جهت مصرف می کند.

وی افزود: بخش هدایا و نذورات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نذورات مردم برای انجام قربانی را با هر عنوان و نیتی که مدنظر نذر کننده باشد جمع آوری و با ذبح گوسفند با همان نیت، گوشت آن را به صورت خام یا پخته در میان زائران و مؤمنان توزیع می کند.

اکبری ادامه داد: علاقه مندان برای نذر قربانی و همچنین انجام عقیقه می توانند به درگاه اینترنتی https://nazr.amfm.ir در پرتال جامع آستان مقدس بانوی کرامت مراجعه کنند و با انتخاب نوع قربانی وجوه لازم را واریز کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز نذورات خود را برای قربانی تحویل این دفاتر دهند.

مدیر خیرین، هدایا و نذورات آستان مقدس بانوی کرامت گفت: هزینه قربانی یک رأس گوسفند ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و علاقه مندان می توانند با واریز وجوه کمتر نیز در ثواب قربانی که با تجمیع این وجوه خریداری و ذبح می شود مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/khwb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا