ثبت محل اقامت شرط بهرهمندی از خدمات دستگاههای دولتی است
راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور :
راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور گفت: هم استانیهای گرامی، برای بهرهمندی و استفاده از خدمات دستگاههای دولتی، ضروری است نسبت به خوداظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نمایند.
به گزارش ندای قم، کریم دلفانی در گفتوگویی اظهار کرد: واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب و مشمول مالیات میشوند.وی افزود: تمامی مستأجران و موجران باید در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبتنام و اطلاعات موردنیاز را تکمیل کنند.
دلفانی گفت: عدم ثبت اطلاعات محل اقامت، علاوه بر تلقی واحد مسکونی بهعنوان خانه خالی و مشمول مالیات شدن، محرومیت از خدمات دستگاههای دولتی را در پی دارد.
راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور تصریح کرد: تمامی خدمات دستگاههای دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دستهچک، خدمات ناشی از اعمال سیاستهای حمایتی، یارانهای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه را صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه نمایند. در نتیجه برای اشخاصی که اطلاعات محل اقامت اصلی خودشان را در سامانه ثبت نکرده باشند اخذ خدمات از دستگاههای مختلف با مشکل مواجه خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: برای تعدادی از هم استانیها، پیامک اخطار مالیات بر خانههای خالی در حال ارسال است که این امر به دلیل عدم ثبت اطلاعات محل اقامت وی بوده است.
دلفانی اظهار کرد: در صورت دریافت پیامک اخطار مالیات بر خانههای خالی، اولین اقدام، ثبت اطلاعات سرپرست خانواده در سامانه اسکان و املاک کشور است و در صورت احراز صحت و درستی اطلاعات، از شمول مالیات خارج خواهد شد.
راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور در پایان تصریح کرد: کلیه شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانههای خالی را دریافت نمودهاند میتوانند در صورت هرگونه سؤال یا ابهام با شماره پشتیبانی 02191002068 تماس حاصل نمایید.