پیگیری ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری در سطح ملی
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم خبرداد:
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: ارائه بعضی خدمات غیرحضوری مدیریت شهری همچون عوارض خودرویی نیازمند پیگیری در سطح ملی است که در حال انجام آن هستیم.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علی مؤمن حجازی در گفتوگویی از ارائه بیش از ۳۰۰ خدمت کارشناسی در حوزه طراحی شبکه و نرمافزاری خبر داد و اظهار کرد: سازمان فاوا شهرداری قم توانسته ظرفیت ذخیرهسازی خود را افزایش داده است و به سقف دو پتابایت رسانده، بهنحویکه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: بخشی از ظرفیت ذخیرهسازیها پردازشی و بخشی نیز پشتیبانی است که بهطور تفکیکی ۸/۰ پتابایت ظرفیت پردازشی است که دادههای سازمانها در آن قرار میگیرد و ۲/۰ پتابایت نیز ظرفیت برای پشتیبانی است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یکی دیگر از دغدغههای مدیریت شهری را احداث سایت پشتیبانی دانست و خاطرنشان کرد: سایت پشتیبانی به بهرهبرداری رسیده و نسخهای از تمام دادههای شهرداری در نقطهای دیگر ذخیره شده است و در صورت ایجاد شرایط بحرانی مرکز داده پشتیبان موردنظر را دارد.
مومنحجازی ادامه داد: سرمایه اصلی ما دادهها است که میتواند به دلیل عوامل پدافندی و طبیعی سایت اصلی دچار مشکل شود و برای پیشگیری از هرگونه حوادث این سایت راهاندازی شده و در حال حاضر فعال است.
وی با اشاره به درگاه خدماتی قم یار، تأکید کرد: سال گذشته زیرساخت قمیار بهروزرسانی شده و نسخه جدید با خدمات جدید در حال خدمترسانی است، استفاده از قمیار نیاز به اطلاعرسانی دقیق به شهروندان دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ارائه بعضی خدمات همچون عوارض خودرو را نیاز به پیگیری ملی دانست و گفت: در بعضی از خدمات هنوز بهطور ملی این امکان در اختیار ما قرار نگرفته است، اما پیگیر آن هستیم.