مدیریت شهریویژه

پژوهش در حوزه مدیریت شهری مغفول مانده است

شهردار قم :

شهردار قم همکاری بین دانشگاه و شهرداری را لازم خواند و گفت: مسئله پژوهش هم در مدیریت شهری و هم در دانشگاه هنوز مغفول مانده و هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط خود را با مردم جا بیندازیم.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ، دکتر سیدمرتضی سقاییان نژاد در دیدار اعضای هیات مدیره دانشگاه شهاب دانش، با تأکید بر جایگاه دانشگاه‌ها در کشور اظهار داشت: ۴۳ سال است در دانشگاه و به‌عنوان هیات علمی حضور دارم و تلاش شده در این سال‌ها کارهای اجرایی سبب دوری از فضای علمی دانشگاه نشود.
وی سابقه ۲۰ ساله خود را در حوزه مدیریت شهری را یادآوری و سپس به اهمیت پژوهش اشاره کرد و افزود: مسئله پژوهش هم در مدیریت شهری و هم در دانشگاه هنوز مغفول مانده و هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط خود را با مردم جا بیندازیم و از نگاه مردم به جایگاه دانشگاه و پژوهش نگاه کنیم و نگاه از سمت دولت به دانشگاه است.
شهردار قم، دلایل عدم برقراری ارتباط بین مردم و دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم و این دو حوزه مهم به‌صورت مستقل کار می‌کنند و نقش دانشگاه به‌صورت یک باور در مردم ایجاد نشده تا آثار و برکات این ارتباط معرفی شود.
وی حرکت دانشگاه به سمت مسائل سیاسی را آفتی در جامعه علمی دانست و تصریح کرد: دانشگاه جایگاه خاصی دارد و باید در کنار حوزه‌های علمیه کارکرد واقعی خود را پیدا کند و جدایی این دو مرکز مهم علمی در کشور ضربه‌های زیادی را به جامعه وارد کرده است.
دکتر سقاییان نژاد ادامه داد: هنوز در دانشگاه نگاه کاربردی وجود ندارد و تنها به دنبال چاپ مقاله برای ارتقا جایگاه هستیم، درحالی‌که نیاز جامعه به افزایش مهارت و نگاه کاربردی به علم است و در این راستا دانشگاه‌های غیرانتفاعی با جایگاهی که پیدا کرده است می‌تواند بسیار کمک کند.
آمادگی شهرداری قم برای همکاری با دانشگاه‌های استان
وی بهترین دانشگاه‌های دنیا را مراکز غیرانتفاعی دانست و تأکید کرد: تمام دانشگاه‌هایی بزرگ دنیا که حرفی برای گفتن دارند به‌صورت خصوصی کار می‌کنند، اما در ایران به علت دولتی بودن دانشگاه‌ها سهم پژوهش هر روز ضعیف‌تر می‌شود و دولت نمی‌تواند دانشگاه‌ها را مانند گذشته حمایت کند.
شهردار قم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های خصوصی می‌توانند در این شرایط الگوسازی کرده و جایگاه خود را پیدا کنند و باید مدیریت درآمد را در کنار مدیریت هزینه وارد کنند، امروز دانشگاه نیاز به آرامش دارد و نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کرده و برنامه جامعی را تدوین کنیم.
وی همکاری بین دانشگاه و شهرداری را لازم خواند و مطرح کرد: امروز شهرداری هشت مرکز فرهنگی بزرگ در هشت منطقه شهر ایجاد کرده که می‌تواند در اختیار دانشگاه قرار دهد و باید دانشجوها در حوزه معنوی، علمی و ورزشی رشد کند و شهرداری در کنار دانشگاه است.
دکتر سقاییان نژاد در پایان مسائل و مشکلات دانشگاه را نیز مطرح و یادآوری کرد: مشکل پارکینگ و تأمین اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی را نیز برای شما رفع خواهیم کرد و به منطقه ابلاغ می‌کنیم برای بررسی مشکلات به دانشگاه مراجعه کنند و مسیر بی آر تی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hbwa

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا