ورزشویژه

یدالله یامولا؛فوتبالیستی توانمند، مدیری کارآمد

ازدوران پرفروغ در فوتبال وفوتسال تا معاونت سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری قم؛

ندای قم / یادداشت/ رضا ملکی ؛دنیای او پر از افتخارات ریز و درشت ورزشی است ،پسر دوست داشتنی وجیب پای منطقه خیابان امام با فروغی دلپذیر در فوتبال و فوتسال قم درخشید تا بعنوان یکی از چهره های برتر فوتبالی ولایت در اذهان دوستداران این رشته باقی بماند .صحبت از یدالله یامولا بازیکن خوش تکنیک وچپ پای فوتبال و فوتسال قم است که سالها با درخشش دربدنه فوتبال افتخار آفرین بود و جزء معدود بازیکنانی شد که هم درفوتبال وهم درفوتسال به نقطه اوج رسید.
پدرش عاشقانه فوتبال را دوست می داشت وازعلاقمندان تیم فوتبال صنعت نفت قهرمان آن سالهای فوتبال قم بود به همین خاطر دست پسرخود را گرفت وبه تمرین صنعت نفت رفت و از استاد رضا دلکش مربی دوست داشتنی فوتبال ولایت خواست که پسر کوچکش را به عضویت تیم نوجوانان نفت در آورد.
دوران درخشان در فوتبال و فوتسال
یک آزمایش کوچک کافی بود تا یدالله هنر خود را روی توپ نشان داده و خیلی زود به جمع بازیکنان نوجوان صنعت نفت بپیوندد.قهرمانی با تیم نوجوان صنعت نفت و متعاقب آن حضور در تیم نفت که تیم دوم صنعت نفتیها محسوب می شد باعث گردید تا بازیهای خوب او استاد دلکش را مجاب کند تا با وجود جوانی او را به تیم بزرگسالان منتقل نماید.
7 سال درخشش دربدنه تیم صنعت نفت و چندین مقام در خور توجه در فوتبال باشگاهی و حضور موفق در مسابقات فوتبال آموزشگاههای استان تهران با رهبری استاد احمد ارجمند باعث شد تا یدالله شهد شیرین قهرمانی استان تهران را همراه تیم آموزشگاهها در استادیوم آزادی تهران بچشد او همراه جعفر عزیز زادگان به تیم ملی دانش آموزان ایران دعوت شد تا افتخاری باشند برای فوتبال آموزشگاههای قم .زنده یاد استاد تجویدیان و استاد رضا دلکش برای انتخاب تیم امید قم جهت شرکت در مسابقات استان تهران که قم هم جزء این استان محسوب می شد نفرات شایسته ای را برای تیم امید انتخاب نمودند که یدالله یا مولا از جمله بازیکنان مطرحی بود که در طول این مسابقات عصای دست مربیان شد تا با گلهای زیبای خود قهرمانی امیدهای استان تهران برای قمی ها به ارمغان آورد.
دوران خدمت سربازی و وصل شدن به تیم فجر سپاه قم مسیرجدیدی را در فوتبال برای او تعریف کرد.بعد از خدمت به تیم خوب بهمن پیوست وبا درخشش دراین تیم توانست به عضویت تیم خوب فراز در آید در سال 79 امتیاز تیم فوتسال لیگ برتری ارم کیش با مدیریت منصور خجسته برای قم خریداری شد و این باعث گردید تا یدالله در فوتسال هم خود را بیازماید.
بازیهای درخشان وی دو نائب قهرمانی و یک مقام سومی همراه با وحید شمسائی آقای گل آن روزهای فوتسال جهان که به ارم کیش پیوشته بود برای او حاصل گردید.
ورود به عرصه مربیگری و انتقال تجربیات به جوانان
درسال 86 همراه با سید مهدی ابطحی کاپیتان شاخص فوتسال کشور و مربی ارزنده این رشته بعنوان دستیار کار هدایت تیم خوب جوانان ارم کیش را در دست گرفت که پایان کار او در مسیر بازی و آغاز کار وی در راه مربیگری فوتسال بود.
شرکت در کلاسهای مربیگری سطح یک فوتسال و B فوتبال او را دارای کار نامه ساخت تا تجارب ارزنده خود را به مدت 5 سال نیز درکادر اجرایی هیات فوتبال از سال 92 تا 97 با شایستگی انجام دهد.
سکانداری امور فرهنگی و ورزشی شهرداری قم
26 سال کارمند شهرداری بودن در کنار رسیدن به مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از او یک فرد در بدنه این دستگاه عریض و طویل ساخته تا شهردار محترم را مجاب کند که امور فرهنگی و ورزشی شهرداری را به او بسپارد و چه انتخاب به جا و شایسته ای که یک فرد تحصیلکرده و ورزشی بتواند سکان هدایت مجموعه ای را در دست گیرد که امکانات بسیار خوب و تعامل عالی با دیگر مراکز ورزشی استان دارد.
این انتصاب را به فال نیک می گیریم و به یدالله یا مولای عزیز میگوئیم که چون از دل ورزش و خاک خورده آن هستی و چون خود از محله های محروم و زمینهای خاکی به این پست رسیده ای پس در نظر داشته باش که وضعیت فعلی و جیب خالی والدین در پرداخت هزینه های فرزندان خود در محیط ورزش تنها معضل بزرگ ورزش استان درحال حاضر و بویژه در فصل تابستان است پس هم در زمینه بسط و گسترش رشته های مختلف ورزشی در شهرداری کوشا باش و هم در زمینه توجه خاص به محرومان امید داریم که یا مولا بتواند با درایت و فرماندهی خوب ورزش شهرداری استان را در مسیر شکوفائی سوق دهد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9xpv

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا