گفت‌وگوورزشویژه

«سعید توسلی» فوتبالیستی بااخلاق و تکنیکی، مربی با دانش

فوتبالیستی که مردم روستای صرم به آن افتخار می کنند؛

ندای قم/ گفت و گو / رضا ملکی:

اگراز مسیر جاده قدیم  قم – کاشان به سمت شهرستان کهک سفر کرده باشید، بعد از سه راهی لنگرود و روستای لنگرود و خور آباد  در 20 کیلومتری شهر قم  در کنار جاده از دور روستایی با مردمان سخت کوش و مهربان  بنام  صرم را مشاهده می نمایی که جوش وخروش فوتبالی و عشق به این ورزش زیبا را می‌توانی در تک تک خانواده‌های شریف این روستا مشاهده نمایی.

فوتبال این منطقه از دیرباز با داشتن زمین خاکی و بچه‌های غیور و خستگی ناپذیر جلوه‌ای خاص دارد. از صبح تا شام از کودک گرفته تا بزرگسال و پیشکسوت را می‌بینی که عاشقانه به دنبال توپ جادویی هستند و وابستگی به دوتیم مطرح پایتخت و کری خوانی ‌های  که بین آنها  وجود دارد لحظات شیرین و دلپذیری را  در محیط روستا به وجود می‌آورد.

این روستا  به واقع یکی از قطب های فوتبال استان قم می باشد که فوتبالیست های متعددی به سطح اول فوتبال قم معرفی نموده  است.یکی از فوتبالیست های  که خیلی زود توانست از این روستا خود را به فوتبال قم تحمیل نماید سعید توسلی نام دارد که مایه افتخار روستای صرم است.سعید را در لباس تعلیم کودکان برومند فوتبال قم در آکادمی فوتبال هلال‌احمر دیدار می‌کنم از او می‌خواهم به گذشته‌ها رفته و با هم مروری داشته باشیم بر زندگی پر افتخار و ساده و پاک او که زبانزد عام و خاص در فوتبال ولایت می‌باشد.

شروع فوتبال

سعید می‌گوید پدر و مادرم عاشقانه به فوتبال علاقه‌مند بودند رنگ آبی برای آنان جلوه‌ای خاص دارد استقلال تهران را از گذشته‌های دور به خاطر ناصرخان حجازی دوست دارند.تمام بازی‌های این تیم در منزل ما و در کنار دیگر اهالی روستا با حرارت خاصی از قاب تلویزیون دیده می‌شود.مادرمهربان من هم که بساط پذیرایی اش همواره به راه است و با تخمه وشیرینی و هندوانه میهمانان را مورد لطف خود قرار می‌دهد.

خانه به خانه این روستا از فوتبالیست‌های جوان و میان سال شکل گرفته است در گذشته‌های دور تیمی داشتیم به نام صرم که با بچه‌های دوست داشتنی روستا توانستیم با نام شهید حقگو که از بازیکنان خوب روستا بود بتوانیم قهرمان لیگ برترقم شویم.اما شرایط زندگی و مشکلات به وجود آمده باعث شد تا حلقه‌ی اتحاد دوستان استمرار نیابد و دیگر شاهد حضور فوتبالیست‌های خوب  همسطح آن دوره در این زمان نباشیم. از سعید می‌خواهم از خودش بگوید و راهی که با افتخار در طول بیست سال گذشته در فوتبال قم طی کرده را برای ما بازگو کند.

او می‌گوید: چپ ‌پا بودم و به عنوان یک بازیکن مطرح توانستم در تیم‌های خیام،بسیج فراز، چینی حمید،میلادی،سفیرگفتمان،هنگ ،شهید حق‌گو و دهیاری صرم سال‌ها با افتخار برای فوتبال قم بازی کنم. ضمن این که  دراین تیم ها با تلاش دیگربازیکنان توانستیم   به عنواین و مقام های در خور توجهی  نیز دست یابیم.

با تیم خیام و هنگ به عنوان قهرمان لیگ یک،فرازقهرمان لیگ برتر،شهید حق‌گو قهرمان لیگ برتر،شش دوره حضور با تیم میلادی در زیرگروه فوتبال ایران،پنج دوره قهرمانی با تیم کارکنان دولت،سه دوره قهرمانی با تیم فرهنگیان در سطح کشور،سه دوره قهرمانی با تیم دهیاری صرم در سطح استان و نائب قهرمانی در سطح کشور توانستم عناوین مختلف قهرمانی را در کارنامه خود داشته باشم.سعید توسلی در بدنه آموزش و پرورش سال‌هاست منشا خدمات نیک است.

بعد از پایان دوره بازیگری به کلاس‌های مربیگری رفت و به عنوان سرمربی با دانشگاه آزاد سه دوره قهرمانی و نائب قهرمانی فوتبال ایران را به دست آورد.مربی دانش آموزان قمی با قهرمانی‌های پیاپی کشوری،دانشگاه حکمت و سهام پلیمر در رده زیر سیزده سال کشوری از جمله افتخارات دوران مربیگری او محسوب می‌شود و در کنار آن درتیم‌های سوهان محمد،دانشگاه آزاد،کارکنان آموزش و پرورش،کارکنان بانک ملت، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مهر آموزش و پرورش کشور و دانشجویان حکمت نیز روی صندلی مربیگری هدایت این عزیزان را به عهده داشته است.سعید توسلی از چهره‌های ناب ورزشی در مسیر اخلاق می‌باشد.

سادگی،آراستگی و قلب مهربان از او وجودی ممتاز ساخته است. او مورد وثوق و اعتماد اهالی فوتبال قم است و درمسیرمعنوی نیز حرف‌هائی برای گفتن دارد.برای پسر دوست داشتنی دیروزروستای صرم و بازیکن و مربی خلاق روزهای گذشته فوتبال که افتخار داشتن دو پسر گل و همسری مهربان را دارد آرزوی بهترین‌ها را در رسیدن به مسیر شکوفائی و هدایت نسل جوان داریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/av12

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا