سلامتویژه

تکرارحادثه مسمومیت سریالی درمدارس قم

انتقال ١١ دانش‌آموز به بیمارستان ؛

با اعلام علوم پزشکی قم روز یکشنبه ۱۱ دانش آموز در قم با علائم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ندای قم ،روزیکشنبه ۳۰ بهمن بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم ۱۱ دانش آموز از یکی از مدارس قم، به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی لازم انجام شد.این دانش آموزان با علائم تنفسی و سوزش گلو و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، از مجموع ۱۱ دانش آموز یک مدرسه در قم که عصر روزیکشنبه  در بیمارستان پذیرش شدند 9 دانش آموز ترخیص شدند.حال عمومی دیگر دانش آموزان هم مناسب است.

سریال مسمومیت های دانش آموزان قمی همچنان در حال پخش است و متاسفانه هنوزعلت این مسمومیت ها مشخص نشده است . مدیران استان نیز  اعلام کردند موضوع توسط کارگروه ویژه علمی کشوری  و تجهیزات پیشرفته درحال بررسی است ولی تاخیر در اعلام علت اصلی این  حادثه موج نگرانی در بین والدین دانش آموزان  بوجود آورده است و آنها  خواستار تعطیلی مدارس  تا زمان اعلام علت اصلی این حادثه  هستند موضوعیتاکنون به آن توجه شده است.

نتیجه بررسی ها برای شناسایی عامل مسمومیت ها بزودی اعلام می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای مشخص شدن علل این حوادث، حکم ویژه‌ای را برای معاونت درمان این وزارتخانه ابلاغ کرده و این موضوع در سطح ملی درحال دنبال شدن است.

دکتر محبی معاون دانشگاه  علوم پزشکی قم درخصوص  آخرین اقدامات در زمینه شناسایی عامل مسمومیت های سریالی در مدارس قم گفت :تیم ویژه وزارت بهداشت در قم حضور دارند و نمونه های لازم از خون ، لباس  و غیره دانش آموزان  مسموم  گرفته شده است وبه به نتایجی هم رسیده اند بزودی پس از امضا صورتجلسه  بصورت بیانیه رسمی نتایج اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/wl45

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا