سلامت

تجویز و مصرف منطقی سرم و دارو باید فرهنگ سازی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر فرهنگ سازی و اصلاح تجویز و مصرف منطقی سرم و دارو در جامعه تأکید کرد.

به گزارش ندای قم ؛دکتر مهدی مصری در جلسه کمیته تجویز منطقی دارو بر لزوم کنار هم قرار دادن علم، اخلاق و قانون از سوی کادر درمان اظهار داشت: تجویز و مصرف منطقی سرم و دارو باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را یکی از راه‌های موثر جهت مصرف منطقی سرم و دارو دانست و گفت: باید روند تجویز سرم و دارو از سوی پزشکان و مصرف دارو از سوی مردم اصلاح شود.

بیماران نباید به پزشک اصرار دارویی کنند

دکتر محمود پرهام، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی گفت: یکی از مشکلات پزشکان، اصرار بیماران برای تجویز نوعی دارو است که این امر صحیح نبوده و باید این فرهنگ اصرار بیماران از بین برود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیاز است که همشهریان مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی گرفته تا زنجیره انتقال بیماری کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آموزش برای پزشکان نیز در دو سطح پزشکان عمومی و متخصصان نیز در دستور کار است که بتوانیم خدمات رسانی را گسترش دهیم.

مراکز بیمارستانی مشکل کمبود دارو ندارند

دکتر تهذیبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به کمبود برخی از دارو‌ها گفت: یکی از دارو‌ها سرم است که روزانه به صورت میانگین ۱۵ هزار سرم در سطح استان توزیع می‌شود.

وی گفت: مصرف دارو‌ها بالا رفته و باید مدیریت دارویی صورت گیرد، البته تا حد بسیار زیادی کمبود دارو از جمله سرم و آنتی بیوتیک رفع شده، اما تا زمانی که مدیریت مصرف صورت نگیرد، وضعیت درستی نخواهیم داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراکز بیمارستانی هیچ مشکل کمبود سرم ندارند و در داروخانه‌ها نیز توزیع سرم روزانه در حال انجام است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/5ksg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا