اجتماعیویژه

عملیات احداث مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم آغاز شد

با حضور عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

کلنگ احداث مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم با حضور دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و دکتر معتمدی معاون امور عمرانی استانداری قم به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم به  نقل   از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در حاشیه آیین کلنگ زنی مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم که با حضور جمعی از مدیران استان و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد گفت: این مخزن با هدف افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب شهر قم و با اعتباری بالغ‌بر 510 میلیارد ریال و طی یک سال به اجرا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب برای اطمینان بخشی به تأمین پایدار آب از لحاظ کمی و کیفی حائز اهمیت هستند، حجم ذخیره مخازن آب استان را در حال حاضر 360 هزار مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: احداث مخازن ذخیره آب در شهر می‌تواند به تأمین پایداری آب در شهر به ویژه در مواقع بحرانی کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تأمین آب شهر قم از خارج از استان و فاصله‌های دور اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال بروز مشکل در خط انتقال دور از ذهن نیست برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد مخازن ذخیره جدید برای پایداری آب در شبکه انجام شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

سهم کامل قم از سد کوچری باید تخصیص یابد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شور شدن آب قم در هفته‌های اخیر، بر ضرورت تخصیص کامل سهم قم از سد کوچری تأکید کرد.

دکتر احمد امیرآبادی بختیاری در حاشیه آیین کلنگ زنی مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم  اظهارداشت: طی این مدت اقدامات بسیار خوبی آغاز شد که قطعاً مجموعه نمایندگان استان و استانداری نیز از این اقدامات حمایت خواهند کرد.

وی در این آیین که با حضور دکتر معتمدی معاون امور عمرانی استانداری قم و جمعی از مدیران استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: مردم قم خیر و برکت اقدامات جدیدی که در مورد آب قم آغاز شده را در دو، سه سال آینده خواهند دید.

عضو هیئت‌رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آغاز احداث مخزن ذخیره جعفریه، احداث شبکه فاضلاب در برخی از مناطق شهر و آبرسانی به بخشی از روستاهای قمرود را برخی از اقدامات اخیر شرکت آب و فاضلاب استان برشمرد و یادآور شد: این اقدامات نویدبخش اطمینان بخشی از وضعیت پایداری آب در آینده در روستاها و شهرهای استان خواهد بود که قابل‌تقدیر و تشکر است.

مردم در استفاده از آب صرفه‌جویی کنند

وی احداث مخزن 20 هزار مترمکعب آب قم را نیز در راستای تأمین آب پایدار در شهر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با اطمینانی که به مدیریت آب استان داریم کلنگ زنی این پروژه را انجام دادیم و انتظار داریم که در موعد مقرر این مخزن به بهره‌برداری برسد.

امیرآبادی با اشاره به شور شدن آب قم در هفته‌های اخیر، بر ضرورت تخصیص کامل سهم قم از سدکوچری تأکید کرد و گفت: نمایندگان قم قطعاً در خصوص احقاق حق مردم قم از سدکوچری پیگیری‌های لازم را خواهند داشت تا آنچه از این پروژه به قم قول داده‌اند تخصیص یابد.

وی درعین‌حال کمبود منابع تأمین آب استان مورد توجه قرار داد و از مردم هم خواست تا با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب، به تأمین آب پایدار و باکیفیت در استان کمک کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lbja

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا