اجتماعی

تصادف و نزاع رتبه اول پرونده های پزشکی قانونی قم

مدیرکل پزشک قانونی استان قم خبرداد:

مدیرکل پزشک قانونی استان قم گفت: براساس معاینات بالینی، نزاع و تصادفات رتبه اول تشکیل پرونده های پزشک قانونی در قم را دارد.
به گزارش ندای قم ،حمید صدیقی آخا روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهارداشت : پارسال ۱۰ هزار و ۱۳۴ مورد معاینات بالینی نزاع و تصادف ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ یک درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشک قانونی معاینات بالینی پارسال را بیش از ۳۳ هزار مورد دانست و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به بررسی روزانه ۲۵۰ پرونده در پزشک قانونی گفت: قم به نسبت جمعیت شانزدهمین استان در تعداد مصدومین ناشی از منازعات است.
قم رتبه نخست کشوردر تعداد مصدومان تصادفات
صدیقی از افزایش ۲۹ درصدی مصدومین ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: قم با ۹ هزار و ۱۹۰ مورد مصدوم ناشی از تصادف رتبه نخست را در کشور داشته است.
مدیرکل پزشک قانونی قم تصریح کرد: در دوماهه ابتدای امسال نسبت به دوماهه سال گذشته، تعداد پرونده‌های بالینی ۷ درصد، مصدومین تصادفات ۳۳ درصد افزایش و در پرونده‌های نزاع ۵ درصد کاهش داشتیم.
وی اظهار داشت: پارسال هزار و ۲۵۰ مورد پرونده فوت داشتیم که نسبت به سال ۹۹ هشت درصد افزایش داشته است.
سال گذشته ۲۸۹ مورد فوت ناشی از تصادف رخ داده است
صدیقی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۹ مورد فوت ناشی از تصادف رخ داده است افزود: این آمار نسبت به سال ۹۹، چهارده درصد کاهش داشته در حالی که آمار مصدومین افزایشی بوده است.
مدیرکل پزشک قانونی قم از رتبه پنج قم در فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.
صدیقی تعداد فوتی‌های موتورسوار در دوماهه ابتدای سال جاری را ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به دوماهه ابتدایی پارسال ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

صدور مجوز 140 سقط درسال گذشته
وی از فوت ۲۲ نفر ناشی از گاز co در سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به سال ۹۹ پنجاه درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشک قانونی قم یکی از کارشناسی‌های پزشک قانونی را حق و حقوق جنین دانست و گفت: پارسال ۲۰۲ مورد پرونده درخواست سقط تشکیل شد که ۱۴۰ مورد مجوز صادر شد.
صدیقی حوزه کمیسیون‌های پزشکی پزشک قانونی را پرونده‌های سخت و پیچیده برشمرد و گفت: پارسال ۱۵۷ مورد پرونده پزشکی بررسی شد که در حدود ۴۵ درصد این پرونده‌ها قصور پزشکی احراز شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/un8f

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا