اجتماعی

تحویل سال جدید همراه با بارش پراکنده

کارشناس هواشناسی استان قم خبرداد:

کارشناس هواشناسی استان قم گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از فرداشب به استان، پیش‌بینی می‌شود تحویل سال جدید همراه با بارش رگبار پراکنده باشد.

به گزارش ندای قم، محمدرضا قاضی در گفت‌وگویی افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی برای امروز و فردا آسمان قم صاف و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که سامانه بارشی از فردا شب در استان فعال می‌شود، اضافه کرد: از اواخر وقت فردا افزایش ابر و رگبار باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و آسمان استان در تحویل سال همراه با رگبار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که دمای هوا از سه‌شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت، ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با ادامه فعالیت موج بارشی، آسمان ابری و در بیشتر ساعات با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.

به گفته قاضی، روز چهارشنبه اوج فعالیت این سامانه است و بارش شدت می‌گیرد که برای ارتفاعات استان به‌ویژه مناطق غربی از جمله بخش خلجستان دما صفر درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری بارش نخواهیم داشت، ولی از شنبه هفته آینده بارش باران خواهیم داشت.

وی گفت: حداکثر دمای امروز ۲۴، دوشنبه ۲۴، سه‌شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است و حداقل دمای فردا صبح ۸، سه‌شنبه صبح۱۰ و چهارشنبه صبح به پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/i9sm

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا