اجتماعی

تامین 85درصد آرد کارخانه های مواد غذایی توسط نانوایی ها!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم خبرداد:

ندای قم/محسن عبداللهی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از کشف 122 آرد یارانه ای در یک کارخانه سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: هشتاد و پنج درصد آرد مصرفی کارخانه های تولید مواد غذایی، به صورت غیر قانونی از نانوایی ها خریداری می شود که این خود مهمترین دلیل کم فروشی برخی نانوایی هاست.

به گزارش ندای قم ،مهدی ریاضی با اشاره به اختلاف فاحش قیمت آرد آزاد و یارانه‌ای اظهارداشت : تفاوت قیمت نزدیک به ۶۰۰ هزار تومانی آرد نانوایی‌ها و آرد صنف و صنعت موجب بروز چنین تخلفاتی می‌شود.

وی همچنین  از کشف ۱۲۲ کیسه آرد دولتی در یک کارخانه سوسیس و کالباس در ناحیه صنعتی سیرو خبرداد.

ریاضی افزود: آرد‌های کشف شده، توسط خودروی متعلق به شرکت رسمی حمل آرد به این کارخانه منتقل شده که برخورد با راننده متخلف و همچنین شرکت توزیع آرد را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم تصریح کرد: کارخانجات سوسیس و کالباس، چسب چوب،کیک و کلوچه، ماکارانی و دامداری ها مشتری  آرد توزیعی بین  نانوایی ها  هستند.

مدیرکل غله و خدمات بزرگانی استان قم نیزبا اشاره به تخلفات صورت گرفته و انتقال آرد دولتی توسط خودرو  متعلق به شرکت توزیع آرد بین نانوایی های استان قم گفت: تخلف صورت گرفته محرز است و باشرکت و راننده متخلف برخورد خواهد شد.

محمدی افزود:از آنجاکه هیچ کارخانه موادغذایی که مواد اولیه آنها آرد میباشد هیچ سهمیه ای  از سامانه صنفو صنعت خریداری ننموده اند نشانگر بروز تخلف وتامین آرد از کانال های غیر رسمی است که تلاش داریم به افزایش نظارت ها این تخلفات را به حداقل برسانیم.

گفتنی است شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، جابجایی غیرمجاز آرد و همچنین فروش خارج از شبکه آرد را به بازرسی سازمان جهاد کشاورزی به شماره تلفن ۳۶۷۰۱۸۲۱ اطلاع دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/x51j

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا