اجتماعی

تامین اجتماعی قم سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم :

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم بابیان اینکه این اداره کل سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد گفت: ۸۰۵ هزار نفر از جمله کارفرما و مستمری‌بگیر معادل ۶۵ درصد جمعیت قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
به گزارش ندای قم ،محمد عاشوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی، افزود: ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، چهار هزار و ۷۰۰ قالیباف خانگی، ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون‌شهری، سه هزار و ۲۰۰ کارفرما، ۵۶ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته، ۳۹ هزار طلبه، اعضای نظام‌مهندسی، نظام پزشکی، مداحان، خادمان مساجد، کسب‌وکارهای مجازی و سایر مشاغل و خانواده‌هایشان از جمله افراد تحت پوشش هستند.
وی با بیان این‌که اداره کل تامین اجتماعی قم ۲۴۰ کارمند دارد، اضافه کرد: پرداخت حقوق بازنشستگی مهم‌ترین اقدام تامین اجتماعی است و بخش عمده هزینه‌های سازمان بابت این موضوع می‌باشد.
وی ادامه داد: پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت هدیه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن، وسایل کمک پزشکی و مقرری بیمه‌شده‌ها از دیگر پرداختی‌های سازمان است.
عاشوری با اشاره به اینکه خدمات سازمان از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا بعد از فوت ادامه دارد، بیان کرد: در استان قم در سال ۱۴۰۱، ماهیانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله پرداخت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگی و بیش از ۷۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.
سازمان تمام هزینه‌ها را از محل درآمدی خود تامین می‌کند
وی با بیان این‌که سازمان تمام هزینه‌ها را از محل درآمدی خود تامین می‌کند، افزود: اداره کل تامین اجتماعی قم سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که از محل وصول حق بیمه‌های کارفرمایی و بیمه‌شده‌ها تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: درآمد بیمه تامین اجتماعی در قم تقریبا با هزینه‌ها یکسان است و در حال حاضر در وضعیت خوبی هستیم و مشکلات حاد نداریم.
یک هزار و ۵۸۱ نفردرقم مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که تا پایان خردادماه امسال یک هزار و ۵۸۱ نفر در قم مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، گفت: شاغل نبودن و سوابق قانونی شرط پرداخت بیمه بیکاری است.
وی افزود: سال گذشته ۲ هزار فرصت شغلی در قم وجود داشت، در حالی‌که برخی کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.
به گفته وی، در استان قم ۱۴ هزار و ۵۳۳ کارگاه فعال و ۱۹۰ کارگاه نیمه فعال داریم که کارفرمایان بیمه کارگرانشان را پرداخت می‌کنند.
عاشوری گفت: از سال ۱۴۰۰، طرح تامین اجتماعی الکترونیک یا ۳۰۷۰ اجرایی شد و با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت در سازمان، از ۷۰ میلیون سفر شهری جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: صرفه‌جویی چند هزار میلیاردی در حوزه چاپ دفترچه با الکترونیکی شدن نسخ انجام شد.
وی گفت: با توجه به نگاه دولت به خانواده و جمعیت، سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای به بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان دارد و هر خانم خانه‌دار ایرانی می‌تواند با پرداخت مبلغی بیمه شود که در این راستا طرح بیمه فراگیر خانواده اجرایی شد.
عاشوری با اشاره به جزییات طرح بیمه فراگیر خانواده، افزود: در مدل الف شخص می‌تواند ماهیانه با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی، مدل ب با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی و خدمات فوت و مدل ج با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان از خدمات کامل بازنشستگی، فوت، بازماندگی و از کارافتادگی استفاده کند.
به گفته وی، امسال در استان قم بیش از ۸۰۰ خانم خانه‌دار و ۳۰۰ دانشجو از طرح بیمه فراگیر خانواده بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تقسیط بدهی‌های واحدهای تولیدی و توقف استقراض تامین اجتماعی از بانک رفاه از جمله برنامه‌های سال جاری سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به اقدامات حمایتی در حوزه بازنشستگان، بیان کرد: کمک در حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران، ایجاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی(خانه مهر)، سفرهای زیارتی بازنشستگان به مشهد، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و برقراری بیمه تکمیلی از جمله اقدامات می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: انباشت مطالبات معوق بازنشستگان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان، عدم آگاهی مردم از قوانین و مقررات که باعث خسارات زیادی به کارفرمایان و بیمه‌شده‌ها می‌شود، عدم پرداخت حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی که باعث ظلم به کارگران و دست‌اندازی به منابع بیمه می باشد از مشکلاتی است که سازمان با آن ها مواجه است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7z3b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا