اجتماعی

بهره مندی دو هزار و 183 مددجو از خدمات حمایتی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبرداد:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از بهره مندی دو هزار و 183 مددجو از خدمات حمایتی معاونت امور داوطلبان این جمعیت با اعتباری بالغ بر بیش از 46 میلیارد ریال در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش ندای قم ، محمدرضا بهرامی با اشاره به اینکه یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است، اظهار کرد: سازمان داوطلبان به منظور احیا و تحقق اصل خدمات داوطلبانه، با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق سازماندهی و بهره گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند تشکیل شد.
وی افزود: جذب و سازماندهی اعضا، جمع آوری، هدایت و توزیع کمک های نقدی، غیرنقدی و اعانات مردمی، ارائهٔ خدمات حمایتی و اجتماعی به آسیب دیدگان در زمان حوادث و سوانح از جمله ماموریت های سازمان داوطلبان است.
وی بیان کرد: در این سازمان، داوطلبان و اعضا پس از شناسایی و جذب، بنا بر نوع شرایط، تجربه، مهارت و تخصص در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر برای مواقع عادی یا زمان حوادث در چهار گروه حمایت، مهارت، هدایت و مشارکت سازماندهی می شوند.

مدیر عامل هلال‌احمر قم تصریح کرد: داوطلبان با اهداف انساندوستانه و بدون هیچ گونه چشمداشت مالی و مادی بصورت ارادی جهت کمک به همنوعان، آسیب دیدگان و آسیب پذیران جامعه در قالب گروه ها و تیم های داوطلبی بصورت سازماندهی شده مستمر یا غیرمستمر در طرح ها و پروژه‌های های این جمعیت در مناسبت های مختلف در طول سال مشارکت می کنند.
بهرامی گفت: در هشت ماه نخست سال جاری با همکاری و مشارکت اعضا، داوطلبان و خیرین این جمعیت، دو هزار و 183 مددجو اعم از ایرانی، افغانستانی، عراقی و سایر اتباع از خدمات حمایتی معاونت امور داوطلبان این جمعیت با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد و 89 میلیون و 969 هزار و 257 ریال بهره مند شده اند.
وی با اشاره به جزئیات خدمات حمایتی هلال احمر بیان کرد: ارجاع به بانک جهت اخذ وام بانک ملی، ارجاع به دارو خانه هلال احمر جهت دریافت دارو، سایر مراکز درمانی، شرکت یا واحد صنفی تجهیزات پزشکی و توانبخشی، مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر و پرداخت در وجه مددجو از نحوه های تحقق این خدمات است.
به گفتهٔ وی، تامین هزینه های اروتز و پروتز، بستری طبی و جراحی، بهداشتی و درمانی مصرفی، پاراکلینیک، دارو و درمان، دندان پزشکی، سبد معیشتی و معیشتی نقدی، شیر خشک نوزادان، تامین و تعمیر وسایل توانبخشی و دیگر خدمات سرپایی از انواع خدماتی بود که به مددجویان ارائه شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/h484

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا