سیاسی

راه مقابله با دشمن، مقابله به مثل است

آیت‌الله حسینی بوشهری، درخطبه های نماز جمعه قم :

خطیب نماز جمعه قم، راه مقابله با دشمن را مقابله به مثل دانست و گفت: دولت یونان با اشاره امریکا نفت‌کش ما را مصادره کرد اما بی خبر بودند و سپاه قهرمان و هوشمند ما به جای توقیف یک کشتی، دو کشتی یونان را در خلیج‌فارس توقیف کرد که نشان داد یک ضربه می‌زنید اما دو ضربه می‌خورید.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم  به نقل از خبر حوزه ،آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه های  نماز جمعه ۲۰ خرداد که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) سخنرانی پر نکته‌ای کردند،  اظهارداشت  ایشان توصیه کردند که جوانان هوشمند و فرزانه اجازه ندهند که از انقلاب هویت زدایی شود، همچنین نباید اجازه بدهیم روح امام(ره) در کالبد جامعه کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین توصیه کردند که نباید بگذاریم ارتجاع برگردد، بیان کرد: ایشان ارتجاع را سیاست و سبک زندگی غربی معنا کردند و گفتند که ما از این مرحله عبور کردیم و وارد مرحله انقلاب شدیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که چهره دروغ‌گو دشمن را آشکار کنیم و مردم مواظبت کنند که حرفی که بیان می‌شود از طرف دوست است یا دشمن.

دشمنان بدانند دوران بزن و دررو تمام شده است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به مسئولین تأکید کردند که از سرمایه ایمان مردم به‌عنوان یک ظرفیت برای حفظ استقلال، تمامیت عرضی و مقابله با دشمنان استفاده کنند، گفت: ایشان بیان کردند که در کشور ما بن‌بست وجود ندارد؛ زیرا تاریخ انقلاب نشان داده است که هر زمانی دشمنان لب به سخن باز کردند مردم ما پاسخ قاطع دادند.

امام‌جمعه قم، راه مقابله با دشمن را مقابله به مثل دانست و بیان کرد: دولت یونان با اشاره آمریکا، نفت‌کش ما را مصادره کرد، اما بی خبر بودند و سپاه قهرمان و هوشمند ما به جای توقیف یک کشتی، دو کشتی یونان را در خلیج‌فارس توقیف کرد که نشان داد یک ضربه می‌زنید اما دو ضربه می‌خورید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت باعث شد، دادگاهی که حکم توقیف کشتی ایران را داده بود حکم خودش را لغو کرد، ادامه داد: این اقدام بر خاسته از روح امام، هدایت رهبر معظم انقلاب و هنر فرزندان انقلاب است.

خطیب جمعه قم، ضمن اظهار تأسف نسبت به واقعه قطار و مترو پل آبادان، گفت: از مسئولین خواهش می‌کنیم زیر ساخت‌ها به گونه باشد که شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/suhw

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا