شفافیت مالی و مشتری مداری یکی از دستاوردهای ترویج سنت قرض الحسنه است
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم تاکید کرد:
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم نسبت مطالبات به مصارف در این بانک را کمتر از نیم درصد اعلام کرد و گفت: بزرگترین دستاورد توجه به فرهنگ متعالی قرض الحسنه شفافیت مالی و مشتری مداری خواهد بود.
به گزارش ندای قم ،سید حسین دامادی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت با اعلام اینکه اصحاب رسانه باید پرچمدار معرفی فرهنگ متعالی قرض الحسنه باشند گفت: درحال حاضر تعداد مشتریان بانک در سطح کشور به بیش از 15 میلیون نفر رسیده و فقط در 5 ماه اول سال جاری حداقل 600هزار حساب آنلاین افتتاح شده و تعداد پرونده وام های آنلاین قریب به 315 هزار فقره بوده است.
وی با تاکید براینکه توسعه بانکداری الکترونیکی یکی از اهداف مهم این بانک قلمداد می شود گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری تعداد کاربری اینترنت بانک فعال شده به بیش از 113 هزار نفر و تعداد کاربری همراه بانک فعال شده به حدود ۶۶۰ هزار مورد و تعداد درخواست کنندگان سفته الکترونیک به بیش از 14 هزار نفر رسیده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم یکی از فعالیت های بانک در تکریم و تشویق مشتریان خوش حساب را ارایه وام های بدون ضامن اعلام کرد و گفت: بانک به هریک از مشتریانی که با خوش حسابی خود دارای رتبه اعتبارسنجی الف بوده اند وام بدون ضامن ارایه کرده است و در 5 ماهه اول سال جاری حداقل ۲۱۷ هزار فقره وام بدون ضامن به مبلغ 67 هزار و 400 میلیارد ریال پرداخت شده است.
تشریح عملکرد بانک در پرداخت وام های تکلیفی دولت
دامادی با بیان اینکه طی 5 ماه اول سال جاری بیش از یک میلیون و 346 هزار فقره وام به مبلغ حدود 608 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است گفت: یکی از مسئولیت های مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت وام های تکلیفی شامل وام های ازدواج، فرزند آوری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اشتغال زایی، درمان بیماری های صعب العلاج، مسکن و حمایت از شرکت های دانش بنیان و… است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قم با بیان اینکه این بانک پیشتاز ارائه وام ازدواج به جوانان است گفت: ارایه چیزی حدود 11هزار و پانصد فقره وام ازدواج به مبلغ بیش از 22 هزار و 900 میلیارد ریال، فرزندآوری با پرداخت بیش از یازده هزار و 500 فقره با مبلغ تقریبی بیش از 6هزار و 600 میلیارد ریال از جمله اقدامات بانک در کشور بوده است.
وی یکی از اقدامات مهم بانک را در ایجاد فرصت های اشتغال زایی برای کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور مطابق با مصوبات دولت در تامین اعتبار اشتغال زایی تاکنون موفق به پرداخت بیش از ده هزار و 600 فقره وام تبصره 16 استانداری به مبلغ 11 هزار و 728 میلیارد ریال شده و همچنین در برنامه های اشتغال زایی تبصره 18 مجموعه هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی بنیاد برکت و صندوق نوآوری وشکوفایی با ارایه حداقل 2400 فقره وام به مبلغ دو هزار و 730 میلیارد ریال کارنامه ای درخشان و چشمگیر داشته است.
دامادی در ادامه به تشریح عملکرد مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم پرداخت و گفت: در استان طی 5 ماه گذشته بیش از 25 هزار و 500 فقره انواع وام های قرض الحسنه به مبلغ تقریبی 12 هزار و 135 میلیارد ریال پرداخت شده است.
دامادی با تاکید براینکه استان قم در پرداخت وامهای قرض الحسنه تکلیفی عملکرد خوبی دارد گفت: طی بیش از 5 ماه سال جاری 128فقره وام ازدواج به مبلغ 268 میلیارد و 600 میلیون ریال، فرزند آوری199 فقره به مبلغ 120 میلیارد و 300 میلیون ریال و در مجموع سایر وام های تکلیفی 429 فقره 332 میلیارد و 300 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم با اعلام اینکه بانک در پرداخت وام قرض الحسنه خرد به افراد حقیقی بسیار فعال است گفت: یکی از خدمات ویژه بانک در سال جاری به مجموعه اقشار کارگری و کارمندی با طرح مهریار بوده است. بر این اساس اگر سازمان ها و نهادها حقوق و دستمزد کارکنان خود را در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران متمرکز کنند می توانند درصدی از میزان گردش مالی خود را وام قرض الحسنه دریافت کنند.
پرداخت 1200 فقره وام به بیمارن صعب العلاج استان
دامادی از پرداخت وام به بیماران صعب العلاج خبرداد و گفت: یکی از افتخارات مهم استان قم پرداخت 1200فقره وام به مبلغ 600 میلیارد ریال به بیماران معسر بوده است و بانک ریسک این خدمات را به عنوان امور عام المنفعه و برنامه های مسئولیت اجتماعی پذیرفته است.
وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه نقش مهم و محوری در توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه دارند گفت: بانک در توسعه بانکداری اسلامی قرض الحسنه مبتنی بر دستاوردهای دیجیتال فعال بوده است و راه اندازی بستر الکترونیکی Q-BANKاز جمله دستاوردهای ارزنده خدمات الکترونیکی بانک بوده است.