اقتصادویژه

مدیرکل جدید دامپزشکی استان قم معرفی شد

با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور ؛

مدیرکل جدید دامپزشکی استان قم روز یکشنبه طی آیینی با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور معارفه شد.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،طی آیینی با حضور معاون مدیریت منابع و توسعه سازمان دامپزشکی کشور، ضمن قدردانی از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی مدیرکل سابق دامپزشکی قم، حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد.

معاون دامپزشکی کشور:

کانون بیماری‌های حاد دامی در کشور وجود ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشوردر این مراسم  گفت: کانون‌های بیماری‌های حادی در کشور وجود ندارد و ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی به همراه سایر واکسن مورد نیاز دام و طیور خریداری و در حال توزیع در بین استان‌های کشور است.

محمدحسینی  اظهارداشت :۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته در امور مربوط به سلامت مواد غذایی و امنیت مواد غذایی در حال هزینه است.

وی با بیان اینکه آزمایش مواد باقی مانده در مواد دارویی یکی از اقدامات جدید سازمان دامپزشکی در راستای سلامت و امنیت غذایی است، ابراز کرد: کشاورزان و دامپروران در خط مقدم تامین امنیت غذایی در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به قرارگیری کشور در شرایط جنگ اقتصادی، افزود: در صورتی که تمام نهاد و سازمان نقش خود را در این شرایط به درستی ایفا کنند می توان با قدرت بر دشمن غلبه کرد.

حسینی تصریح کرد: صادرات محور شدن محصولات کشاورزی و غذایی با تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته و کسب مجوز و استانداردهای لازم در حال انجام است.

وی اظهار داشت:  قانون سازمان دامپزشکی متعلق به سال ۵۰ است که بدلیل قدیمی بودن آن امکان حل مشکلات مردم و کشاورزان با دشواری انجام می گیرد و به همین جهت اصلاح فرآیندها به عنوان یک رویکرد اساسی در این سازمان دنبال می شود.

حسینی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یکی از نهادهای پیش رو در حوزه فناوری و اطلاعات است، گفت: ۹ مجوز از  ۳۲ مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی قم بصورت غیرحضوری از درگاه ملی مجوزها با فرآیندهای تعریف شده در حال صدور است و طی ۴ ماه آینده بخش زیادی از مجوزهای این سازمان نیز به این درگاه متصل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان سومی زمان صدور مجوزهای کشاورزی و دامپروری به کمتر از ۷۳ ساعت رسیده که متوسط صدور مجوز در ایران بین ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: واقعیت میدانی در ادارات دولتی این است که ارباب رجوع همچنان در پشت درهای بسته اتاق مدیران معطل می مانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور از ۱۴ سال خدمت مهدی رفیعی مدیرکل سابق اداره کل دامپزشکی قم رضایت دارد؛ سیاست دامپزشکی کشور در تغییر و جابه جایی مدیران استفاده از افراد متخصص و با تجربه درون سازمانی است.

ضرورت ارتقاء و بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی و دام و طیور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم  نیز در بخشی از این  مراسم گفت: سازمان دامپزشکی یکی از دستگاه های حساس اجرایی است که رابطه مستقیمی با سلامت و امنیت غذایی جامعه دارد.

محسن امیدیان ادامه داد: اداره کل دامپزشکی قم طی سالهای گذشته در قالب اقدام های علمی مدل های خاص مدیریتی و کنترل بیماری را با موفقیت انجام داده که در دوره جدید باید نسبت به آنها توجه لازم صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: دولت بر سفره مردم حساسیت دارد و لازم است از ظرفیت های موجود در استان برای ارتقاء و بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی و دام و طیور استفاده بهینه ای صورت بگیرد.

امیدیان بیان کرد: مردم محور اولویت مجموعه مدیریت استان است و تلاش می شود تا امور کار به مردم سپرده شود و دولت بعد نظارتی خود را اعمال کند.

وی با تاکید بر اهمیت روحیه جهادی در خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: مردم نباید پشت درهای بسته هیچ دستگاه و سازمانی معطل بمانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ابراز کرد: از آنجایی که دامپزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد مباحث مورد نیاز در اصلاح فرآیندها را با قدرت دنبال کند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم  :

تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم  نیز دراین مراسم گفت: تراکم مرغداری‌های گوشتی قم ۶ برابر و واحدهای تخم گذار نیز ۸ برابر کشوری است و همین مساله تهدید و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا را بیشتر از سایر استانها نموده است.

محمدرضا حاجی رضا اظهارداشت: استان قم در بخش امنیت غذایی به خصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور را داراست اما ۲ درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در حوزه نرم و سخت افزاری طی سالهای گذشته شاهد روند موفقیت آمیزی در قم بوده ایم و تولیدکنندگان این استان گام های امیدوارکننده ای در مسیر صادرات و معرفی محصولات برداشته اند.

وی بیان کرد: شهرک دامشهر قم با دارا بودن یک هزار و ۲۰۰ واحد دامپروری یکی از بزرگترین باراندازهای دام در کشور است که سالانه ۸۰۰ هزار راس دام وارد آن می شود، به همین منظور مساله سلامت و پیشگیری از بیماری مورد اهتمام است.

حاجی رضا اظهار داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و طیور و حفظ سلامت جامعه، دو اولویت اصلی و مهم استان قم در حوزه دامپزشکی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: امید می رود ارتباط موثر و مفید با تشکل و تعاونی های کشاورزی و دامپروری در دوره جدید مدیریت دامپزشکی قم ارتقا یابد.

وی ادامه داد: حفظ و تضمین سلامت مواد غذایی به همراه مردم محوری و ارتباط تعریف شده بین دامپزشکی با دامداران و کشاورزان در اولویت دامپزشکی قم باشد.

 

زیادی از نیاز کشور به پروتئین  دراستان قم تولید و تامین می شود

 

مدیرکل سابق دامپزشکی استان قم نیز در این مراسم گفت :: تعامل با تشکل های کشاورزی، تعاونی های دامداری و مرغداری و کنترل و رصد مستمر بیماری های دام و طیور از اولویت های مهم این اداره کل طی ۱۴ سال گذشته بوده است.

مهدی رفیعی ادامه داد: قم یکی از معدود استان هایی است که حضور ناظر کنترل کیفی گوشت در کشتارگاه های آن از سالهای قبل عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: ۸ درصد تخم مرغ کشور به همراه بخش زیادی از نیاز کشور به پروتئین توسط مرغداران و دامدران استان قم تولید و تامین می شود. طی این آیین از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی تقدیر و حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9hyh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا