اقتصاد

قم از ظرفیت‌ بالای درتولید محصولات کشاورزی برخورداراست

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: عملکرد بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی استان نشان می‌دهد،‌ قم با وجود مواجه بودن با شرایط آب و هوایی گرم و خشک و محدودیت دسترسی به منابع آبی، یکی از استان‌های موفق در حوزه تامین امنیت غذایی است و ظرفیت قابل توجهی در تولید انواع محصولات مورد نیاز مردم دارد.
به گزارش ندای قم به نقل ازایرنا ،محمد رضا حاجی رضا درگفت‌وگویی اظهارداشت: کشاورزان و دامداران نمونه استان با مهارت بالای خود نشان دادند می‌توان در شرایط خاص آب و هوایی قم نیز به بالاترین میزان تولید محصول رسید و برای سایر بهره‌برداران این بخش مهم اقتصادی به‌ عنوان یک الگوی موفق مطرح شد.
وی افزود: بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی استان توانسته‌اند چند برابر حالت عادی در زمینه تولید انواع محصولات غذایی مورد نیاز مردم موفق باشند، بنابراین انتقال تجربه موفق آن‌ها در زمینه تولید محصولات به سایر کشاورزان قمی عامل مهمی برای رونق یافتن هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان است.
وی ادامه داد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی قم با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی بهره‌برداران نمونه این بخش اقدام می‌کند تا علاوه بر تجلیل ، موفقیت‌های آنان را برای سایر بهره‌برداران تبیین و بهره برداران را نیز به حرکت در این مسیر افتخار آمیز تشویق نماید.
حاجی رضا گفت: نکته قابل توجه در این موضوع این است که بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی قم علاوه بر موفقیت در داخل استان،‌ توانسته‌اند با سایر بهره‌برداران نمونه کشور نیز در زمینه‌های مختلف رقابت کنند و تعداد قابل توجهی از آنان طی ‌سال‌های اخیر به عنوان بهره‌برداران نمونه کشوری انتخاب شده‌اند که این موفقیتی بزرگ برای بخش کشاورزی استان است.
وی با اشاره به برگزاری سالانه همایش‌های تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی استان با حضور مسئولان ملی و استان، بیان داشت: به طور حتم از تجربه‌ بهره‌برداران نمونه برای ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های تولید محور در بخش کشاورزی استان قم استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/efw2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا