اقتصاد

صادرات 350 میلیون دلار کالا در سال گذشته

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم:‌

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: حجم صادرات قم در سال گذشته به حدود ۳۵۰ میلیون دلار رسید که به نوعی بالاترین میزان صادرات سال‌های اخیر بود، این روند در سال‌ ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند و رکوردهای جدیدی در میزان صادرات انجام شده از استان، به ثبت خواهد رسید.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا، اکبر ابدالی در گفت‌وگویی بیان داشت: افزایش حجم صادرات از جمله مهمترین راهکارهای تامین ارز مورد نیاز کشور در شرایط کنونی است که صنعتگران قمی برای تحقق آن با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب ایجاد شده در بخش صنعت استان، وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از پیش‌نیازهای مهم برای ارتقا حجم تولید محصولات و افزایش میزان اشتغال در واحدهای صنعتی مستقر در قم، گسترش صادرات است و ما در همین رابطه با همکاری اتاق بازرگانی استان، کشف بازارهای جدید را برای صادرات محصولات ساخت قم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در راستای کمک به افزایش حجم صادرات استان با همکاری اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی قم در قالب هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف جهان سفر خواهند کرد و همچنین بسترهای لازم برای پذیرش هیات‌های تجاری خارجی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان، فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/q6iz

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا