اقتصاد

دستور استاندار قم برای رفع مشکل صدور مجوز یک واحد صنعتی

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد

استاندار قم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دستور رسیدگی و حل مشکل واحد تولید الکل صنعتی و پزشکی که سه سال است معطل صدور مجوز از سوی معاونت غذا و دارو است را صادر کرد.

به گزارش ندای قم ؛در جلسه روزسه شنبه  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات یک واحد تولید کننده الکل که بیش از سه سال است در انتظار صدور مجوز از سوی معاونت غذا و دارو است بررسی شد.

استاندار قم در این جلسه با ابراز تاسف از معطل ماندن صدور مجوز برای این واحد صنعتی دستور داد که به سرعت این مشکل حل شود.

سید محمد شاهچراغی گفت: فعلاً با اختیاراتی که در استان وجود دارد، مجوز موقت برای راه اندازی این واحد تولید الکل صادر شود؛ البته باید علت این تاخیر را از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز پیگیری کنیم و اگر نیاز باشد دستگاه قضایی و سازمان بازرسی را نیز وارد این پرونده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی شواهد و قرائن، وجود مافیا را در سنگ اندازی برای صدور مجوز محتمل دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به سرعت به این موضوع ورود کنند چرا که وقتی محصولی برای کشور نیاز است و همه شرایط آن نیز فراهم شده چه معنایی دارد که یک واحد صنعتی برای صدور مجوز، سه سال معطل شود؟

عطرچیان مدیر عامل واحد صنعتی تولید الکل هم گفت: این واحد به تنهایی قادر است علاوه بر تامین نیاز کشور، بخشی از محصولات خود را نیز صادر کند.

وی افزود: قیمت الکل تولیدی در این واحد تنها لیتری ۶۰ هزار تومان است و قیمت الکل وارداتی، لیتری بیش از یک میلیون تومان است.

این فعال تولیدی گفت: علی رغم مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از صدور مجوز خودداری و آن را در اختیار معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/wknt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا