اجتماعیاقتصاد

اختصاص۸۲۴ تُن کالای اساسی برای موکب‌های اربعین  

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم خبرداد:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: ۸۲۴ تُن کالای اساسی شامل برنج خارجی، آرد و شکر به موکب‌های مردمی که در ایام اربعین از طرف مردم قم برپا می‌شود، اختصاص یافت.

به گزارش ندای قم ، سعید محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: این اقلام شامل ۳۳۷ تُن آرد، ۲۳۱ تُن برنج هندی، ۲۳۱ تُن برنج تایلندی و ۲۵ تُن شکر است که بین موکب‌های مردمی استان در ایام اربعین توزیع خواهد شد تا برای پذیرایی از عزاداران حسینی استفاده شود.

وی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد تا در صورت نیاز موکب‌های اربعین استان به سهمیه بیشتر، آن را جذب و در اختیار بانیان خیر قرار دهد و هیچ کمبودی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی تخصیص یافته به موکب‌های اربعین استان توسط نهادهای متولی میان موکب‌هایی که در مسیرهای پیاده روی این حماسه بزرگ در کشور عراق دایر می‌شود و همچنین موکب‌هایی که برای پذیرایی از عزاداران در داخل استان و سایر نقاط مرزی کشور از طرف مردم قم برپا خواهد شد،‌ توزیع می‌شود.

محمدی با اشاره به این که پیگیری دریافت کالای اساسی برای استفاده مردم استان توسط اداره کل غله قم موضوعی مستمر و شبانه‌روزی است،‌ گفت: علاوه بر ایام اربعین، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین و تدارک سهیمه کالاهای اساسی استان به منظور پذیرایی از زائرانی که در روزهای پایانی ماه صفر به قم سفر می‌کنند نیز انجام شده‌است.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده در ایام محرم نیز این کار به خوبی انجام شد و یک‌هزار و ۳۳۸ تُن سهمیه برنج خارجی و شکر به‌منظور استفاده در نذورات هیات‌های مذهبی و مجالس به استان قم اختصاص یافت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ae1v

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا