فرهنگ و هنرویژه

ضرورت فعالیت‌های ارشادی و تبیینی در موضوعات فرهنگی

استاندارقم تاکید کرد؛

استاندار قم با تأکید دوباره نسبت به ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم، گفت: در این عرصه اقدامات ارشادی و تبیینی در اولویت اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم قرار دارد.
به گزارش ر ندای قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم، بیان داشت: شهر مقدس قم به واسط جایگاه و اهمیتی که دارد همواره در معرض توجه و توطئه‌های دشمنان قرار دارد.
استاندار قم اهمیت قرارگاه ۱۹ دی استان قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: این قرارگاه با همان قدرتی که فعالیت‌های خود را آغاز کرده باید استمرار و برنامه‌های خود را با قدرت به پیش ببرد.
شاهچراغی ادامه داد: در حوزه نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی در کنار رفع نیازمندی‌های کنونی آموزش و پرورش، لازم است تا اهتمام بیشتری به مدارس و حوزه تعلیم و تربیت صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه در موضوع عفاف و حجاب باید اصل مردمی‌سازی با اهتمام به الزامات و التزامات آن مورد توجه نهاد‌های فرهنگی و متولی قرار بگیرد.
استاندار قم با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ضرورت دارد تا برنامه‌های دقیق و اثرگذاری در بخش‌های مختلف تدوین و با دقت اجرا شود، یادآور شد: در بخش گردشگری، اصناف و مراکز ورزشی در موضوع فرهنگی و اجتماعی باید افرادی که مسوولیت دارند، پاسخگو باشند.
شاهچراغی با تأکید دوباره نسبت به ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم، گفت: در این عرصه اقدامات ارشادی و تبیینی در اولویت اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم قرار دارد.
استاندار قم همچنین نسبت به برخورد با هنجارشکنان برابر با ضوابط و قوانین موجود در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
فعالیت‌های ایجابی در حوزه حجاب و عفاف درحال پیگیری است
فرمانده سپاه استان قم هنچنین در این جلسه بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های قرارگاه 19 دی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: در حوزه مباحث ایجابی، تبلیغی و ترویجی اقدامات مؤثری در حال انجام است.
براساس این گزارش، جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد دبیر این قرارگاه و سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار و طی آن نسبت به مباحث مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی هم‌اندیشی شد.
سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم طی سخنانی بیان کرد: برای نهادینه‌سازی و اثرگذاری اقدامات حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب، باید مباحث و مسائل ایجابی و تبلیغی ترویجی در سال جاری مورد توجه و اهتمام مسوولان و دستگاه‌های عضو باشد.
وی یادآور شد: در مسائلی که هنجارشکنان نسبت به رعایت قانون توجه لازم را ندارند باید دستگاه‌های قضایی و انتظامی برابر مقررات با آن‌ها برخورد کنند.
وی در پایان بیان کرد: در حوزه مباحث ایجابی اقدامات مؤثری در سطح استان قم در حال انجام است.
همچنین احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های حوزه فرهنگی به موازات کشور در استان قم نیز تقویت و توسعه یابد.
وی ادامه داد: شهر قم به واسطه ویژگی‌های زائرپذیری خود ممکن است با مسائل و مباحثی روبه رو شود که در شهر‌های دیگر کمتر رخ می‌دهد.
حاجی‌زاده اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید دغدغه بزرگان دینی و مردم در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهر برطرف شود.
*

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9cb9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا