اجتماعی

ارایه ۲۷ هزار و ۶۳۰ مشاوره به مراجعه‌کنندگان تامین اجتماعی

رییس اداره روابط عمومی تامین اجتماعی استان قم خبرداد:

رییس اداره روابط عمومی تامین اجتماعی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مرکز ارتباطات مردمی این اداره کل و واحدهای مشاوره در شعب به ۲۷ هزار و ۶۳۰ تن مشاوره داده‌اند.
به گزارش ندای قم ،محمد تلخابی روز دوشنبه در گفت‌وگویی مراکز مشاوره و ارتباطات مردمی تامین اجتماعی استان قم را رابطان بیمه‌شده‌ها، مستمری بگیران و مخاطبان سازمان دانست و افزود: این مراکز از دهه ٨٠ در شعب و اداره کل استان مستقر شدند و اطلاع‌رسانی و هدایت مراجعان حضوری به واحدهای صف و ستاد را به عهده داشته‌اند.
وی اضافه کرد: مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره ۱۴۲ در دهه ٨٠ و تبدیل به شماره ١٤٢٠ در دهه ٩٠ ضمن انجام وظیفه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماس گیرندگان، در بسترسازی فرهنگی اجتماعی مناسب فرآیندهای اجرایی نیز همکاری دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به‌طور میانگین ماهانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه حضوری یا تماس تلفنی توسط همکاران مشاوره شعب و اداره کل تامین اجتماعی استان قم پاسخگویی و رسیدگی می‌شود.
تلخابی در خصوص اقدامات اداره کل متبوع در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری نیز بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان نهاد پاسخگو و به‌منظور تامین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاع‌رسانی مناسب مخاطبان و مراجعان فاز اول مرکز ارتباطات مردمی سازمانCRM در مرداد سال ٩٥ افتتاح کرد که این مرکز پاسخگوی مراجعان حضوری و تماس‌های تلفنی با شماره ١٤٢٠ می‌باشد.
وی گفت: در فاز دوم، اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان قم بدون اخذ پیش شماره با تلفن ١٤٢٠ مستقیما به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی مستقر در ستاد مرکزی وصل می‌شود و از طریق کارشناسان این واحد و رابطان CRM در ادارات کل استان‌ها پاسخگویی و پیگیری رسیدگی به شکایات صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده در حوزه مرکز ارتباطات مردمی سازمان CRM با معاونت‌ها و ادارات کل تخصصی سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مسوول در حوزه رسیدگی به شکایات معرفی شده‌اند که از طریق سیستم CRM تحت عنوان رابط حوزه تخصصی تابعه، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات واصله را به عهده دارند.
به گفته تلخابی، رابطان CRM مکلف هستند به‌صورت مداوم پایش ارجاعات رسیدگی به شکایات را انجام داده و به مرکز ارتباطات مردمی منعکس کنند.
ارائه ۵۴ خدمت غیرحضوری
وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی به ‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ۵۴ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل‌ دریافت توسط مخاطبان می‌باشد.
تلخابی با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۵۴ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.
وی تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه‌شده‌ها و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a45y

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا