مدیریت شهریویژه

مردم پردیسان چشم انتظار راه اندازی اتوبوس پرسرعت!

چرا با وجود افتتاح رسمی مسیر بی آرتی قم به پردیسان فعال نیست؛

ندای قم/ گزارش / محسن عبداللهی ؛شهروندان ساکن پردیسان بعد از شنیدن خبر افتتاح مسیر تندرو اتوبوس از میدان نماز در بلوار جمهوری تا پردیسان از اینکه می توانند بدون ترافیک و معطلی به مقصد می‌رساند خوشحال شدند ولی این مسیر که بهمن ۱۴۰۱ افتتاح شده بوداما بدون استفاده ازاین سیستم حمل و نقلی مدتی بعد با بلوک‌های سیمانی مسدود شد.
با توجه به افزایش کرایه تاکسی‌های خطو ط و اینترنتی ساکنین پردیسان تمایل بیشتری به استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای تردد به داخل شهر قم دارند. قراربود ساکنین پردیسان با استفاده از این مسیر درسریع‌ترین زمان ممکن از هسته مرکزی شهر به پردیسان منتقل شوند، مسیری که از همان ابتدا با مشکلاتی مواجه بود از تردد خودروهای سواری و موتورسیکلت گرفته تا مسدود بودن مسیر از فلکه نماز تا فلکه مرجعیت.
مسیری که برای ساخت آن ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است و به لحاظ فنی نیز حدود پنج سانتی‌متر رویه آسفالتی و حدود ۱۳ هزار تن آسفالت، ۳۲۰۰ متر مکعب بتن و ۲۰ هزار متر مکعب سیمان درآن استفاده شده است.
این مسیرکه فقط برای استفاده سیستم اتوبوس پرسرعت ( بی آر تی (باشد بدلیل نداشتن دوربین و نبود نظارت به محل تردد رانندگان خودورهای سواری و موتورسیکلت‌ها تبدیل شده بود که برای فرار از دوربین‌های کنترل سرعت بلوار آیت‌الله بروجردی از این مسیر با سرعت بالا و بدلیل نبود نظارت با خیال راحت تردد می‌کردند. در همین مدت کوتاهی که این مسیر افتتاح شده بود شاهد تصادف خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها بودیم.
این مسیر با توجه به صبحت‌های معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های استان است که با روسازی بتنی که در شهرها کم‌تر شاهد آن هستیم ساخته شده است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیزدر زمان افتتاح گفته بود: این مسیر از معدود مسیرهای استاندارد اتوبوس تندرو در سطح کشور است که طراحی آن مربوط به ۹ سال پیش و زمان طراحی و اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی است.
عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه بلوار آیت‌الله بروجردی در سه فاز تکمیل و تحویل مردم شد، با بیان اینکه در فاز نخست مسیر سواری تکمیل و به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: روسازی بتنی برای مسیر اتوبوس‌رانی انجام شد که در شهرها کم‌تر شاهد چنین روسازی‌هایی هستیم.
بعد از دیدن بسته بودن این مسیر برای پیگیری با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتم و اپراتور در جواب سوالم که دلیل مسدودبودن این مسیر چیست ابتدا گفت اطلاعی ندارم و بعد از چند ثانیه گفت مگر شما از این مسیر تردد می‌کنید!!!
حال سوا اینجاست این مسیر که با توجه به گفته های مسئولین شهرداری قم با مطالعه و کارشناسی و با هزینه ۴۴ میلیارد تومانی احداث شده چرا بعد از مدت کوتاهی که از افتتاح آن می‌گذرد مسیر مسدود شده!؟؟؟

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9jpi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا