جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: دنیا دنیای اغواگری است باید در این شرایط مواظب بود که در دام نیفتیم عرصه اصلی جنگ امروز در فضای مجازی است.
به گزارش ندای قم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم در مراسم اختتامیه چهاردهمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم که شامگاه ۲ آذر در سالن همایشهای باغموزه دفاع مقدس برگزار شد، طی سخنرانی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیجی بودن دو شرط و ویژگی دارد – حتی اگر بهصورت رسمی در پایگاه بسیج ثبتنام نکرده باشد – یکی اینکه انسان مسئولیتپذیری و دغدغهمند و نگران مردم باشد، دوم اینکه یک بسیجی باید بصیرت داشته باشد و به زمانه خودش آگاه باشد و قوه تشخیص داشته باشد.
کبیری پور ادامه داد: جنگها و نبردها به ۴ دسته تقسیم میشوند جنگ سخت، جنگ نیمهسخت، جنگ نرم و جنگ شناختی است.
وی خاطرنشان کرد: جنگ شناختی همانند حرکت موریانه است که در سالهای ابتدایی تخریب هیچ آثاری ندارد وقتی نمایان میشود متوجه میشویم چه تخریب بزرگی انجام شده و دیگر هیچ راه درمان و مقابلهای ندارد.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) تأکید کرد: مثال دیگر جنگ شناختی همان نسل بعدی پروانهها که تبدیل به کرمهای میوهها میشوند، است که صددرصد جز آفات گیاهی هستند و دقیقاً این همان جنگ شناختی است که افراد با دست خود این خطر را وارد خانه میکنند.
کبیری پور افزود: دوقطبی اصلی حاکم بر جهان دو فرهنگ است یک طرف این قطب فرهنگ بسیجی است که فداکاری، گذشت، ایثار، اخلاص، عمل به هنگام و در میدان حاضر بودن است و نقطه مقابل آن فرهنگ غرب که همه چیز برای من بودن، اصالت لذت، نفع مادی، اصالت شهرت است و علت دشمنی غرب بافرهنگ بسیجی این است که میدانند فرهنگ بسیجی فرهنگ غرب را نابود میکنند، فرهنگ غرب اصلاً اهمیتی به هم نوع خود نمیدهد.
وی گفت: عبدالله اوجالان رئیس پ ک ک اولین شخصی بود که شعار زن، زندگی، آزادی را سر داد؛ اما همسرش که کثیره نام داشت به علت تحقیر، ظلم، فحاشی و کتکهایی که اوجالان در حق او داشت از دست او فرار کرد و در اروپا مقالهنویس شد.
کبیری پور ادامه داد: حاجی احمدی رئیس پژاک خودش به دخترش تجاوز کرد و دخترش به علت این مسئله خودکشی کرد و حالا شعار زن، زندگی و آزادی سر میدهد، دنیا دنیای اغواگری است باید در این شرایط مواظب بود که در دام نیفتیم عرصه اصلی جنگ امروز در فضای مجازی است، باطل در برابر حق مانند کف روی آب است که اجازه دیده شدن زلالی آب را نمیدهند.