مدیریت شهریویژه

۹۹ اتوبوس جدید به ناوگان عمومی قم اضافه می شود

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ‌اضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در سال جاری به ناوگان عمومی قم خاطرنشان کرد: درسال جاری نیز با انتشار ۱۲۶۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت به ‌زودی ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد.

به گزارش ندای قم ،سیدمحمد حسین دهناد در گفت‌وگویی با اشاره به تدوین طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم با نگاه جامع‌نگر و آینده‌نگرانه، ابراز داشت: افزایش حجم ترافیک و کاهش سطح سرویس معابر و افزایش گره‌های ترافیکی از مباحثی که هم‌اکنون شهر قم با آن روبه‌رو است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سال ۸۵ حدود ۶۰ هزار خودرو در شهر قم پلاک گذاری شده بود درحالی‌که هم‌اکنون ۲۰۰ هزار خودرو در معابر شهری قم تردد می‌کنند که افزایش بیش از ۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سهم استفاده از خودروهای شخصی از ۲۲ درصد در سال ۸۵ به بیش از ۴۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی بیان کرد: توسعه سامانه‌های ریلی، توسعه متوازن تقاطع‌های غیرهمسطح، توسعه ناوگان عمومی، اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان برای استفاده از ظرفیت معابر کنونی و هوشمند سازی معابر جزو مباحث اولویت‌دار در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم توسعه ناوگان عمومی را از راهکارهای ریشه‌ای در حل مشکلات ترافیکی شهر قم یاد کرد و گفت: پس از بازگشایی مدارس و کنترل ویروس کرونا، استفاده عمومی از ناوگان عمومی قم از ۳۰ هزار نفر در روز با افزایش بیش از ۲ برابری به ۷۵ هزار نفر طی روز رسیده است.

وی با اشاره به‌اضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در سال جاری به ناوگان عمومی قم خاطرنشان کرد: امسال نیز با انتشار ۱۲۶ میلیارد تومان اوراق مشارکت به‌زودی ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qvz4

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا