مدیریت شهری

۲ پارکینگ عمومی هوشمند می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکینگ‌های بهار و شرقی واقع در هسته مرکزی شهر با هدف کنترل و نظارت بر تمام ترددها و جابه‌جایی‌ها هوشمندسازی می‌شود.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز،علیرضا خلیلی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی پارکینگ بهار و پارکینگ شرقی واقع در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: کنترل هوشمند ورود و خروج، تخصیص فضای پارک خودروها و ایجاد سامانه‌های هشدار و نشان‌دهنده ظرفیت پارکینگ از جمله مواردی است که در این طرح هوشمندسازی پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم دانست و افزود: کنترل عبور و مرور و تشخیص مجاز بودن خودروها در زمان ورود به پارکینگ، نیازمند دقت و نظارت بیش از پیش است، بنابراین با هدف کاهش مشکلات ناشی از پرداخت های خارج از قاعده و مقوله‌های مهم دیگر، هوشمندسازی پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به تجربه موفق در زمینه هوشمندسازی پارکینگ طبقاتی زائر و کاهش مشکلات ناشی از فرآیند سنتی خاطرنشان کرد: ساز و کار هوشمندسازی به این صورت است که هنگام ورود خودرو، تصویر پلاک در سامانه ثبت و در سیستم ذخیره می‌شود و تا زمان خروج برای محاسبه زمان و ارائه صورت‌حساب باقی خواهد ماند.
خلیلی اضافه کرد: پس از مطابقت، هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در مرحله نهایی توسط مراجعه کننده بدون دخالت نیروی انسانی و به صورت پرداخت الکترونیک و غیرنقدی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/99gc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا