مدیریت شهری

۲۳ تقاطع غیرهمسطح در قم احداث شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان قم:

رئیس مجمع نمایندگان استان قم گفت: امروزه شهر قم دچار تحولات بسیاری در حوزه عمران شهری شده و اگر کسی مدتی به قم نیامده باشد، در معابر جدید شهری گم خواهد شد.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در آئین تکریم و معارفه استاندار قم که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: قم پایگاه تشیع در جهان، حرم اهل بیت (ع)، مزار کریمه اهل‌بیت (ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی است.
وی افزود: این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و هر جا که نام انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) شنیده می‌شود، نام قم هم تداعی می‌شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قم یک شهر جهانی و مورد توجه تمام جهان تشیع است، اضافه کرد: شهر قم محل صدور ارزش‌های الهی و معنوی به تمام جهان است و یک جایگاه استثنایی دارد.
حجت‌الاسلام روانبخش با بیان اینکه استان قم با این جایگاه ویژه که دارد در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است، عنوان کرد: بسیاری اوقات مردم وقتی پس از مدتی به شهر قم می‌آیند و از پیشرفت‌های شهر شگفت زده می‌شوند.
با وجود پیشرفت‌ها قم تا نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد
وی اضافه کرد: خیابان‌های متعدد و بزرگراه‌های بسیار مهمی در شهر قم ساخته شده که بسیار مهم و اثرگذار است و اگر کسی مدتی به شهر قم نیامده باشد، مسیر خود را در این شهر گم می‌کند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در شهر قم احداث شده و امروز هم تقاطع غیر همسطح شهید سیدحسن نصرالله آماده افتتاح رسمی است.
حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه این پیشرفت‌ها تا نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد، گفت: شهر قم هنوز فرودگاه ندارد در حالی‌که این موضوع خواسته مراجع و مردم و زائران شهر است.
وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی متروی قم کارهای زیادی شده است و باید به بهره‌برداری برسد، به‌علاوه منوریل نیز باید تعیین‌تکلیف شود.
تمام مشکلات را با همدلی می‌توان حل کرد
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان قم تا جایگاه مطلوب فاصله دارد، گفت: ناترازی انرژی از جمله معضلات صنعت و بخش خدمات قم است و در حوزه مسکن نیز ۷۵ هزار واحد مسکونی نیمه‌ساخته داریم که باید هرچه سریع‌تر جمع‌بندی شود.
حجت‌الاسلام روانبخش تاکید کرد: امروز در قم دچار مشکلات جدی در حوزه فرهنگ شدیم و باید برای این فکری کرد، به‌علاوه دشمن برای قم از نظر فرهنگی برنامه ویژه دارد و این شهر مورد هدف دشمن قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام مشکلات را با همدلی می‌توان حل کرد، گفت: همدلی همه مسئولان و مدیران در حل مشکلات بسیار مهم است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/s22l

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا