مدیریت شهریویژه

چرا جزییات تصمیم در خصوص مونوریل گفته نمی شود؟

مسئولین با مردم صادق باشند؛

ندای قم / یادداشت / مهدی مرادی ؛ شنیده ها حاکی از آن است، در جلسه ی نمایندگان دولت ، استاندار قم و ارکان مدیریت شهری، که در روزهای گذشته برگزار گردیده است، نمایندگان دولت اصرار دارند تا پروژه منوریل به سمت شهرک پردیسان اجرا شود و قصد دارند با همان حربه زمان دولت نهم (تهدید کاهش اعتبارات، تعلل در خرید واگن های مترو ، حذف خط بی مترو و…) ، هدیه دولت آقای احمدی‌نژاد را در قم زنده نگه دارند.
این در حالیست که بارها از سوی مراجع ذیربط اعلام شده است، فاز اول مترو قم بدلیل عدم تامین واگن ، راه اندازی نشده است و نیاز به مساعدت ویژه دولت می باشد، حال باید کارشناسی شود که کمک های دولت در این راستا و یا شروع عملیات خط بی مترو هزینه شود، بیشتر مردم و زائرین خوشحال می شوند یا در مونوریلی که اگر تا پردیسان هم راه اندازی شود، توجیه فنی و ترافیکی ندارد.
چند خطای بزرگ در این ماجرا وجود دارد؛ یکی حذف خط B مترو به عنوان اصلی‌ترین خط قطار شهری و عدم توجه به توسعه خط ۱ مترو به سمت جمکران و مسأله دیگر تحمیل هزینه اتمام ماجراجویی ریلی محمود احمدی‌نژاد به مردم قم است.
از وعده دولت نهم مبنی برساخت مونوریل با پول دولت و وعده های دولت سیزدهم در خصوص تکمیل مونوریل از محل تهاتر نفت و یا املاک دولتی عبور کردیم وشنیده شده می‌خواهند نیمی از هزینه این تصمیمات خلق‌الساعه را به دوش مردم قم بگذارد. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد اجرای این تصمیمات به جز اشکالات عدیده فنی و شهرسازی، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که دولت انتظار دارد این مبلغ را مردم قم از عوارض خود بپردازند.
این در حالی است که هیچ یک از مسئولان استانداری ، شورای شهر و شهرداری تا امروز توضیح درست و کاملی درباره روند تصمیم‌گیری‌ها در این پروژه ارائه نداده و کسی نمی‌داند منشأ این تصمیمات ناپخته در استانداری قم است یا دولت؛ یا شاید هر دو؟!
پیشنهاد میشود مسئولین صادقانه موارد را با مردم در جریان بگذارند .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/aymz

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا