مدیریت شهریویژه

پشت پرده تخریب شهردار قم چیست؟

چرا اعضای شورای شهر قم سکوت کرده اند!

یادداشت /جواد قاسمی ورجانی ؛یکی از سایت های خبری مطلبی راجع به شهردار وعملکرد مجموعه شهرداری قم نوشته بود که خیلی جالب به نظرم آمد. اگر یک فردی 10 سال پیش یک بار به قم آمده باشد و امروز هم دوباره گذرش به این شهر افتاده باشد، با خواندن این مطلب حتما خنده اش می گیرد، چه برسد به مردم قم که عملکرد شهرداری را طی حدود یک دهه گذشته از نزدیک دیده اند. این دوستان عزیزمان که این مطلب را نوشته اند یا بهتر بگوئیم سفارش نوشتنش را گرفته اند، کاش قبل از اینکه خودشان را اینگونه مضحکه خاص و عام کنند، حداقل یکبار به قم می آمدند و از مردم عادی کف خیابان در مورد تغییراتی که طی این یک دهه در شهرشان اتفاق افتاده، سوال می کردند. این نوشته واقعا یک شاهکار است .
متن این نوشته به حدی خنده دار است، که اصلا ارزش نوشتن یا پاسخ دادن را ندارد. اگر یک فرد کم سواد که هیچ اطلاعی از عملکرد شهرداری قم ندارد هم این مطلب را بخواند، به بی پایه و اساس بودن آن پی می برد. لذا بنده در این نوشتار به هیچ عنوان قصد پرداختن به محتوای این مطلب را ندارم، فقط ذکر چند نکته را در این خصوص ضروری می دانم:
1 – از نحوه نگارش این مطلب این گونه برداشت می شود که تحرکات انتخاباتی یک جریان خاص که مقبولیت خود را در بین مردم از دست داده اند، برای انتخابات اسفندماه وارد فاز عملیاتی شده و به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع خود، حتی کورسوی امیدی هم ندارند که بتوانند بر مبنای این عملکرد، اقبال مردم را به دست بیاورند، لذا برای رسیدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی، تخریب دیگر جریانات سیاسی را در دستور کار قرار داده اند. این جریان که تقریبا چیزی برای از دست دادن ندارد، به هر ریسمانی چنگ می زند. حال نوبت شهردار شده، «سقائیان نژاد» را به «لاریجانی» دوخته اند، تا از آب گل آلود ماهی بگیرند، حتی به قیمت گذاشتن چوب لای چرخ عمران و آبادنی شهر قم.
2 – تکلیف این آقایان مشخص است، اینها نه دلسوز قم هستند و نه علاقه و تعصبی به این شهر دارند، آسایش مردم این شهر اصلا برایشان مهم نیست، آنها به دنبال منافع سیاسی خود هستند. تعجب بنده از افراد و جریاناتی است که در این شهر هستند، توسعه و پیشرفت قم را می بینند، خدمات شهرداری را درک می کنند، خوب می فهمند که شهرداری قم چه بوده و چه شده است، دقیق می دانند که ایجاد و نگهداری چنین فضای سبزی در شهری مثل قم چقدر سخت و طاقت فرساست، می دانند که احداث چندین رینگ ترافیکی و ده ها پل و تقاطع چقدر تاثیر در زندگی و آسایش مردم دارد، وضعیت آشفته مالی شهرداری قم را قبل از «سقائیان نژاد» دیده اند و نظم و انضباط امروز را هم می بینند، درایت و کاربلدی شهردار قم برایشان عیان شده، می دانند که در مجموعه شهرداری قم سیستم سازی در حد اعلی صورت گرفته و این مجموعه دیگر قائل به فرد نیست، مقاومت شهردار در مقابل زیاده خواهی ها دیده اند و … همه اینها را می دانند و باز هم یک تیشه برداشته اند و بر ریشه شهر قم می زنند. برخی هم که تیشه در دست ندارند، سکوت کرده اند و نظاره گر خرابکاری عده ای معلوم الحال هستند.
3 – روی دیگر سخنم با اعضای شورای اسلامی شهر قم است. اگر از پشت پرده تخریب شهردار قم خبر ندارید، که با مطالعه دو نکته ابتدایی این یادداشت، مطلع خواهید شد. ولی اگر اطلاع دارید و می دانید که چه افراد و جریاناتی در پشت پرده تخریب شهردار موفق و کاربلد قم قرار دارند، به هیچ عنوان سکوت جایز نیست. شما به عنوان منتخب مردم شریف قم در شورای اسلامی شهر، وظیفه دارید که با تمام توان و با صدای بلند و رسا از شهردار برگزیده خود دفاع کنید. اینکه احتمالا اختلافات کوچکی در بین مجموعه شورا با شهرداری وجود دارد که البته طبیعی هم هست، دلیل نمی شود که بنشینید و عده ای از سکوت شما سوء استفاده کنند و این چنین بی محابا با دروغ پردازی مجموعه مدیریت شهری قم را که شما هم جزء همین خانواده هستید، زیر سوال ببرند. حال که تکلیف مشخص شده، اگر در مقابل این جریان سازی های هدفمند، سکوت کنید، بدون شک شما هم یکی از افرادی خواهید شد که تیشه برداشته اید و بر ریشه شهر قم می زنید.
باید موضع خود را مشخص کنید، اگر به این نتیجه رسیده اید که «سقائیان نژاد» به درد شهرداری قم نمی خورد، باید با دلیل به مردم توضیح بدهید، مشخصا بگوئید که در کدام نقطه از شهرداری قم کم کاری صورت گرفته که شما را متقاعد کرده است دنبال یک شهردار جدید برای قم بگردید، گزینه شما برای شهرداری قم کیست؟ چه کسی را می خواهید پیدا کنید که از «سقائیان نژاد» کاربلد تر باشد، قرار نیست مردم اجازه بدهند که تصمیمات شما منجر به برگشت به عقب در این شهر بشود، همه این موارد را باید برای مردم توضیح دهید. آقایان شورای شهر بدانید که سکوت شما باعث شده که این دوستان به خود اجازه بدهند که در روز روشن و در یک سایت خبری اتهام فساد مالی گسترده در شهرداری قم و حتی عبارت «عملکرد اسفبار» برای مدیریت شهری را به کار ببرند.
4 – در بخشی از این نوشته عنوان شده است که «فضای استان قم در حال تغییر به نفع جریان بی بند بار» است. مطمئن باشید که اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد، مراجع عظام، علما، روحانیون و دلسوزان در این شهر مقدس، قبل از شما متوجه این تغییر خواهند شد. شهر قم نیازی به دلسوزی شما ندارد، البته این جریان در سالیان گذشته هم نشان داده که هر جا پای منافع سیاسی و حزبی مطرح باشد، از همه چیز عبور می کند. اما مطمئن باشید مردم قم به مانند همیشه با هوشیاری، اجازه نخواهند داد که شما با پایمال کردن حقوق آنها، به منافع خود برسید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/htz6

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا