مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: فرایندهای نظارتی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بهصورت کاملاً هوشمند انجام میشود تا دقیقترین نظارتها برای رعایت حقوق شهروندی صورت گیرد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علی نیک در گفتوگویی نظارت و بازرسی را یکی از عوامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عنوان و اظهار کرد: در گذشته بازرسی سازمان اتوبوسرانی با استقرار ناظرانی در دو سوی خطوط صورت میگرفت، اما امروز دیگر بازرسی سنتی در این سازمان نداریم.
وی افزود: با توجه به استفاده از سامانه الکترونیکی AVL ، نیاز به حضور نیروی انسانی در ایستگاههای مختلف مسیر نیست، زیرا بازرسی بهصورت آنلاین و از طریق مانیتورینگ اجرا میشود و از لحظه ورود خودرو به مسیر تا زمان خروج بهصورت لحظهای رصد میشود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: این سیستم از تخلفهایی مانند توقف طولانی در مسیر، سرعت غیرمجاز برای رسیدن در سرفاصله خطوط جلوگیری کرده است که این امر در زمان بازرسی انسانی امکانپذیر نبود.
توقفگاهی برای اتوبوسهای فرسوده قم
نیک با اشاره به توقفگاههای اتوبوسها اضافه کرد: در حال حاضر دو توقفگاه در شهر قم داریم، بهطوریکه در توقفگاه مرکزی عمده اقدامات ازجمله فرایندهای نظارتی و اداری صورت میگیرد.
وی ادامه داد: توقفگاه شهید زینالدین در حال حاضر صرفاً توقفگاه است که در بلوار غدیر وجود دارد و ۲۰ درصد خودروهای فعال در آنجا توقف دارند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۶۴ دستگاه اتوبوس مربوط به دهه ۸۰ که در توقفگاه شهید زینالدین وجود دارد و قابلیت بازسازی ندارد در دستور فروش قرار دارند.