مدیریت شهری

نگاه ویژه مدیریت شهری به منطقه هفت

منطقه ۷ شهر قم به ۲ برابر ساکنان خود خدمات می‌دهد؛

کوچک‌ترین منطقه شهری قم به لحاظ وسعت، همه‌روزه به دلیل قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر به بیش از دو برابر ساکنان شهر جا داده است و در منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز،هسته مرکزی شهر قم مجموعه‌ای از موضوعات و کاربری‌های مختلف تجاری، اداری، فرهنگی و مذهبی به‌ویژه حرم مطهر و نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) به‌عنوان نگین شهر قم است.
فعالیت‌های خدماتی، رفت‌وروب و تنظیف این منطقه در طول سال به علت حساسیت‌های بالا، به‌نوعی ویترین شهر در چشمان زائران و مجاوران محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا ۲۱۱ نفر تنها در منطقه هفت شهرداری به‌غیر از نیروهای کمکی در مناسبت‌های مختلف، روزانه مشغول به خدمات‌رسانی برای تنظیف هسته مرکزی هستند.
بافت قدیمی، فرسوده و تاریخی این منطقه نیز بر دشواری‌های کار افزوده است و با آنکه منطقه هفت کوچک‌ترین منطقه شهری به لحاظ وسعت به شمار می‌رود، می‌توان گفت همچون یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهر قم، از نیروی انسانی و هزینه تنظیف بهره‌مند است.
جمعیت ساکن این منطقه شهری حدود ۴۵ هزار نفر از جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری قم است، اما جمعیت شناوری که از خدمات این منطقه به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر برحسب مناسبت‌های مختلف به غیر از ساکنان مقیم منطقه است.
این موضوع به این معنی است که خدمت‌رسانی عوامل خدمات شهری روزانه حداقل دو برابر جمعیت ساکن منطقه است.
اهمیت و حساسیت جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب شوارع در این منطقه سبب شده است که فعالیت‌های تنظیف به‌صورت ۲۴ ساعته در بازه‌های مختلف انجام شود که عوامل انسانی در کنار تجهیزات و ماشین‌آلات، همواره در آماده‌باش خدمات‌رسانی هستند.
هزینه شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خدمات شهری به‌صورت ماهانه در این منطقه خود گواه اهمیت، تلاش و نگاه ویژه مدیریت شهری به منطقه هفت است تا بتوان خدمات ارزنده‌ای به زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل‌بیت (س) و هسته مرکزی شهر قم ارائه داد

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2zyt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا