شهردار قم گفت: اگر یک روز نظافت شهری، جمعآوری زباله، حملونقل عمومی و… توسط شهرداری صورت نگیرد، وضعیت شهر قطعاً غیرقابلتحمل خواهد بود و این موضوعات نیاز به تبیین و روشنسازی برای افکار عمومی دارد.
به گزارش ندای قم ،دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد روزسه شنبه در دیدار مدیران شهری با آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه خدمت در شهر قم با توجه به عنایات حضرت معصومه(س) و حضرت ولیعصر(عج)، باعث افتخار است، اظهار داشت: با این رویکرد شهرداری قم در حال خدماترسانی به مردم است.
خدمات شهرداریها نیاز به تبیین و اطلاعرسانی دارد
وی با بیان اینکه انسجام و هماهنگی با نهادها و دستگاههای مختلف در قم وجود دارد، ابراز کرد: شهرداری در همه ایامی که همگان تعطیل بوده و یا شهروندان در خواب هستند، مشغول خدماترسانی است که این موضوع جز افتخارات پرسنل شهرداری به شمار میرود.
شهردار قم خاطرنشان کرد: اگر یک روز نظافت شهری، جمعآوری زباله، حملونقل عمومی و… توسط شهرداری صورت نگیرد، وضعیت شهر قطعاً غیرقابلتحمل خواهد بود و این موضوعات نیاز به تبیین و روشنسازی برای افکار عمومی دارد.
بهرهبرداری از تقاطع شهدای روحانیت بهزودی
وی با اشاره به نگاه محرومیتزدایی و تعادل بین مناطق در مجموعه شهرداری قم، اذعان کرد: اقدامات بسیاری در سالهای گذشته در این زمینه انجامشده که این اقدامات از افتخارات این مجموعه است؛ بهعنوان نمونه گلآرایی کاری به بالا و پایینشهر نداشته و همه شهر یکسان گلآرایی شده است.
به گفته دکتر سقائیان نژاد، تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت در آخرین مراحل اجرایی قرار داشته و بهزودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم:
هیچ حادثهای نوروز امسال در قم رخ نداد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم نیزدر این دیدار با تأکید بر پیشبینیهای لازم برای ارائه خدمات در بوستانهای شهری اظهار داشت: خوشبختانه با همکاریهای مناسب، نوروز امسال بدون هیچگونه حادثهای برای مسافران و زائران به پایان رسید.
مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات شهرداری قم از نیمه شعبان تا نوروز و پایان ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته بعد از برنامهریزیهای انجامشده، اقدامات اجرایی برای نیمه شعبان آغاز و در ادامه نیز برای نوروز و ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با 10 کمیته و ستادهای اجرایی 8 گانه، خدمات متنوعی را در قالب طرح علمداران خدمت برای پذیرایی در خورشان و جایگاه مسافران و زائران اجرایی کرد، افزود: سه هزار پرسنل شهرداری قم با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات با حدود 300 دستگاه در یک ماه گذشته بهصورت شبانهروزی در حال خدماترسانی به زائران شهر کریمه اهلبیت(س) هستند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم، کمبودهای زیرساختی در مسجد مقدس جمکران را موردتوجه قرار داد و گفت: 16 پارکینگ در 160 هکتار اراضی با ظرفیت حدود 50 هزار دستگاه خودرو و اتوبوس و 4 هزار دستگاه موتورسیکلت همزمان با نیمه شعبان توسط شهرداری آماده سازی شد.
وی با تأکید بر اینکه بیش از 800 چشمه سرویس بهداشتی نیز در این پارکینگها آماده سازی شد، تصریح کرد: بیش از 2000 دستگاه تاکسی، 200 دستگاه اتوبوس و تعدادی ون نیز برای حمل و نقل عمومی این ایام در نظر گرفته شد.
استفاده از ظرفیتهای مردمی در ایام نیمه شعبان
اصفهانیان مقدم با اشاره به استفاده از ظرفیتهای مردمی در ایام نیمه شعبان، ادامه داد: 44 غرفه فرهنگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف حرم مطهر برپا شد.
وی از برپایی 500 موکب و ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان خبر داد و عنوان کرد: در ادامه در نوروز نیز این خدمات با همان برنامهریزی و همت توسط خادمان شهر ادامه پیدا کرد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اذعان کرد: همزمان با ایام نوروز 6 بوستان برای اسکان مسافران پیش بینی شد که از روز نخست تا 12 فروردین، بیش از 70 هزار نفر در قالب برپایی 17 هزار تخچه چادر در بوستانهای مشخص شده اسکان پیدا کردند.
پیشبینیهای لازم برای ارائه خدمات در بوستانهای شهری
وی با تأکید بر پیشبینیهای لازم برای ارائه خدمات در بوستانهای شهری اظهار داشت: خوشبختانه با همکاریهای مناسب، نوروز امسال بدون هیچگونه حادثهای برای مسافران و زائران به پایان رسید.
اصفهانیان مقدم ادامه داد: در 15 بوستان برنامهریزیهای فرهنگی با همکاری دستگاههای مختلف صورت گرفت که مورد استقبال مسافران و زائران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برگزاری روز طبیعت امسال با توجه به قرارگیری این روز در سال آینده در شبهای قدر، به نوعی رزمایش آمادگی بود، عنوان کرد: خوشبختانه علیرغم وجود 400 بوستان محلی، منطقهای و حتی فرامنطقه ای، مردم همکاری مناسبی در این زمینه داشتند.
اکران 1700 مترمربع بنر ترویج حجاب و عفاف و حفظ حرمت ماه رمضان
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم نیز دراین دیدار گفت: همزمان با نیمه شعبان تا پایان تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، هزار و 700 مترمربع بنر در راستای حجاب و عفاف، رعایت نکات اخلاقی، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و … در سطح شهر اکران شده است.
مهدی کلانترزاده اظهار داشت: تنوع خدمات شهرداری در طول سال و در مناسبتهای مختلف و خاص، در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر با کمیتههای 10 گانه برنامهریزی و اجرا میشود.
وی دو کمیته از کمیتههای ستاد تسهیلات را فرهنگی و اطلاعرسانی دانست و ابراز کرد: در این راستا جلوه شهر نیازمند فضاسازی، زیباسازی، ریسه کشی، آذینبندی و… است و که یک ماه گذشته حجم قابلتوجهی خدمات در این زمینه انجامشده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم ادامه داد: همزمان با نیمه شعبان تا پایان تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، هزار و 700 مترمربع بنر در راستای حجاب و عفاف، رعایت نکات اخلاقی، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و … در سطح شهر اکران شده است.
وی با اشاره به پاسخگویی 24 ساعته سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری قم در ایام نوروز با زبانهای مختلف، اذعان کرد: در راستای جهاد تبیین نیز ستاد خبری استان با مشارکت شهرداری قم برپا شد تا شرح خدمات و فعالیتها به مردم ارائه شود.
کلانترزاده یکی از اقدامات مهم در ایام نوروز را استقبال مسئولان به همراه خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از مسافران و زائران برشمرد و یادآور شد: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات حوزه علمیه، 350 مبلغ در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامههای فرهنگی در سطح بوستانهای شهر کردند.
وی با تأکید بر اینکه در 5 بوستان بهصورت ویژه تمهیدات برای اجرای برنامههای متنوع فرهنگی اندیشیده شد، اضافه کرد: در 34 بوستان شهر قم محفل قرآنی برپا شد.