مدیریت شهری

نقش همکاری دانشگاه‌ها و شهرداری در تقویت و توسعه علمی شهر قم

رئیس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش قم تاکید کرد:

رئیس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش قم با تأکید بر همکاری دانشگاه‌ها و شهرداری در تقویت و توسعه علمی شهر گفت: می‌توانیم با امضا یک تفاهم‌نامه در تربیت علمی و مهارتی کادر اداری دانشگاه همکاری لازم را داشته باشیم و دانشگاه می‌تواند علاوه بر تحصیلات تکمیلی در برگزاری دوره‌های علمی و کارگاهی نیز خدماتی را ارائه دهد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، مهدی کراری در دیدار با دکتر سقاییان نژاد شهردار قم، با تشکر و قدردانی از اقدامات شهرداری قم در توسعه شهر اظهار داشت: امروز کمتر کسی است که به توسعه شهر در چند سال گذشته بی‌توجه بوده و قدردان زحمات شهرداری نباشد.

وی سپس تاریخچه‌ای از دانشگاه شهاب دانش را بیان کرد و گفت: دانشگاه شهاب دانش با هدف ارتقای بنیه علمی شهر قم در رشته‌های مهندسی و فنی ایجادشده است و امروز دانشگاه زیرساخت‌های خوبی دارد، این دانشگاه به‌صورت غیرانتفاعی اداره شده و تلاش کردیم افزایش کیفیت دانشگاه در اولویت باشد.

رئیس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش قم، این دانشگاه را جزو هفت دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های غیرانتفاعی در کشور دانست و ابراز کرد: از سال ۹۶ از موسسه علمی به دانشگاه ارتقاء پیدا کرده‌ایم و در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

کراری، پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه را به شهرداری قم ارائه داد و تصریح کرد: تعداد بسیاری از پرسنل شهرداری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که با امضا یک تفاهم‌نامه در تربیت علمی و مهارتی کادر اداری دانشگاه همکاری لازم را داشته باشیم و دانشگاه می‌تواند علاوه بر تحصیلات تکمیلی در برگزاری دوره‌های علمی و کارگاهی نیز خدماتی را ارائه دهد.

وی سپس یکی از مشکلات دانشگاه را کمبود فضای آموزشی دانست و افزود: امروز نیاز به گسترش فیزیکی دانشگاه داریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری در توسعه بخش‌های آموزشی نقشی ایفا کنیم، همچنین ساختمان‌های دانشگاه بعد از ۱۰ سال هنوز پایانه کار ندارد و از شهرداری درخواست داریم این مشکل حل شود.

رئیس هیات امنای دانشگاه شهاب دانش قم در پایان تأکید کرد: توسعه دانشگاه‌ها در شهر عامل تقویت و توسعه علمی شهر خواهد بود و برگزاری المپیادها و مسابقات می‌تواند پویایی را به شهر داده و در مشارکت تخصصی مردم در مدیریت شهر مؤثر باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/l4jx

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا