مدیریت شهری

نجات گرفتاران در آسانسور، پرتعدادترین ماموریت آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبرداد:

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به حجم تماس‌ها بر اساس موضوعات گفت: درراستای کاهش مشکلات آسانسورها با اداره برق و مدیران ساختمان‌ها مکاتبه‌ای شد تا ساختمان‌ها به ژنراتور و سیستم‌های امنیتی مجهز شوند.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علی زندیه در گفت‌وگویی با اشاره به حجم تماس‌های مزاحم یا غیرضروری به آتش‌نشانی قم اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۰۰۰ تماس با سازمان آتش‌نشانی شهر قم گرفته می‌شود که ۹۵ درصد تماس‌ها مربوط به تلفن‌های غیرضروری، مشاوره و مزاحمت‌های تلفنی است.

وی افزود: تقاضا داریم که شهروندان برای دریافت مشاوره‌های طولانی با شماره ۱۲۵ تماس برقرار نکنند، زیرا شماره تماس ضروری است و با شماره تلفن‌های واحدهای آتش‌نشانی مناطق تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قم با اشاره به تعداد حریق و حوادث در سال گذشته تصریح کرد: ۱۰ هزار تماس در سال گذشته با سازمان آتش‌نشانی قم گرفته شده که ۱۷۰۰ مورد مربوط به حریق ،۲۷۰۰ مورد حادثه و شش هزار تماس نیز در راستای ارائه خدمات ایمنی و ایمن‌سازی از قبیل گیر کردن در آسانسور و نشتی بنزین در سطح شهر قم بوده است.

زندیه بیشترین آمار حریق و حوادث قم را مربوط به اماکن تجاری و صنعتی دانست و تاکید کرد: بیشترین آمار حریق مربوط به مراکز صنعتی، بیشترین آمار حوادث مربوط به تصادفات و بیشترین آمار در حوزه ایمنی مربوط به گرفتاران در آسانسور است.

وی نوسانات برق را عامل اصلی گیر کردن در آسانسور اعلام کرد و گفت: در راستای کاهش مشکلات آسانسورها با اداره برق و مدیران ساختمان‌ها مکاتبه‌ای شد تا ساختمان‌ها به ژنراتور و سیستم‌های امنیتی مجهز شوند تا در صورت قطعی برق کابین آسانسور در سطح طبقه قرار گیرد و در آسانسور باز شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قم افزود: آسانسورهای قدیمی در ساختمان‌های قدیمی مشمول این شرایط نمی‌شود و به محض نوسان برق این مشکلاتی در آسانسورها رخ می‌دهد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/3018

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا