مدیریت شهریویژه

نارضایتی شهروندان قمی از وضعیت مسیر راه‌آهن متروکه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مطرح کرد:

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام نارضایتی شدید شهروندان از اجرا نشدن پروژه‌های جایگزین ریل راه‌آهن متروکه گفت: این مشکل باید از سمت استان حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر را در کمترین زمان ممکن اجرا کند.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ،عباس حلوایی‌زاده صبح روزسه شنبه در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تشکر از همکاری اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری قم گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی برای بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کرد و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته شاهد تحقق این مصوبه باشیم.
وی با اشاره به مشکلات مردم مربوط به جمع‌آوری ریل در منطقه هفت، افزود: جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه کار بزرگی بود، اما تخصیص نیافتن اراضی معوض از سوی دولت و اجرای پروژه‌های این مسیر مردم این منطقه را دچار مشکلات زیادی کرده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتراض گسترده مردم نسبت به ایجاد گردوغبار در منطقه، ادامه داد: ایجاد گردوغبار و اجرا نشدن پروژه موجب نارضایتی گسترده مردم شده است و آن‌ها خواستار بازگرداندن ریل راه‌آهن هستند.
حلوایی‌زاده عنوان کرد: شهرداری قم در دو مرحله با پیمانکار عقد قرارداد کرده، اما دستگاه قضائی به علت شکایت مالکان کار را تعطیل کرده و موجب ابطال قرارداد شهرداری قم با پیمانکاران شده است.
وی خواستار تشکیل جلسه‌ای مشترک با همه نهادهای مرتبط با این جریان شد و تصریح کرد: رها شدن این پروژه موجب نارضایتی شدید مردم شده است و شهرداری نیز با حجم گسترده هزینه تملک نمی‌تواند کاری برای حل این مشکل انجام دهد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: این مشکل باید از سمت دستگاه‌های استانی و دولت حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر شهری در این منطقه را در کمترین زمان اجرا و مشکلات این محدوده را ساماندهی کند.
عباس حلوایی‌زاده هفته گذشته نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم‌ در مورد این مسئله گفت: با توجه با مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید در سال 1400 به استان قم، مصوب شد که ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی قم تا ایستگاه جمکران به طول 7 کیلومتر جمع آوری و زمین آن تحویل شهرداری‌ قم شود.
وی افزود: فارغ از‌ اینکه ریل‌ها در زمان خودش از راه آهن‌جمع آوری نشد و شهرداری مکلف به جمع آوری شد و جمع آوری کرد اما به کرات تاکید شده بود که زمین تحویل شهرداری شود و اگر معرض مالکی داشته باشد از 80 هکتاری پردیسان که از بازپس‌گیری اراضی قرارادی که واگذاری آن مهلتش سپری شده تحویل دهد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم‌ تصریح کرد: بلافاصله شهرداری سال در سال‌های 1400 و 401 اقدام کرد و طراحی بسیار خوبی روی مسیر انجام شد. حتی قرارداد در دو مرحله حد فاصل مصلی تا فاز پنج عمار یاسر و از فاز پنج‌ عمار یاسر تا خیابان رسالت، به مبلغ 17 و 33 میلیارد هم‌‌ انعقاد کردیم اما چون بحث رفع معرض مالکین برطرف نشد و زمین معرض به مالکین داده نشد به سرانجام نرسید.
حلوایی زاده با بیان اینکه چون رفع معرض مالکین انجام نشد و کامل تحویل شهرداری نشد در دو سه مرحله کار را تعطیل کردند، گفت: متن مصوبه شفاف است و از روز اول همه می‌دانستند که ریل راه آهن‌ زمینش مالک دارد و باید پاسخ‌ مالکین و معوض مالکین داده شود.
وی افزود: همه مکاتبات انجام شد اما معاوض ملکی صورت نگرفت و همه این مسائل به راه و شهرسازی مربوط است و اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمینه ساماندهی مسیر ریل آهن متروکه قم عمل نکرده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/h5uy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا