معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: نقش اصلی در برگزاری مناسبتهای مذهبی به دوش مردم است و شهرداری باید تنها تسهیلگر باشد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: شهرداری قم در دو ماه گذشته در راستای ارائه خدمات مطلوب و همهجانبه به زائرین و عزاداران در زمینه فرهنگی، اجتماعی، حملونقل، ایمنی و خدمات فعالیتهای چشمگیری انجام داده است.
وی افزود: قرارگاه و ستاد اربعین حسینی در شهرداری قم از ۴۰ روز قبل در قالب طرح علمداران خدمت شکل گرفت.
معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در ایام اربعین محوریت خدمات شهر مقدس قم بود. اولویت دوم زائران خارجی و اولویت سوم مرز مهران بود.
تهیه تابلوهای هدایت مسیر چهار زبانه در شهر قم
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام اربعین در قم گفت: تابلوهای هدایت مسیر به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و فارسی تهیهشده بودند.
اصفهانیان مقدم ادامه داد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) در ایام اربعین هفت منطقه شهری فعال بوده و به ارائه خدمت مشغول بودند.
تشکیل هشت ستاد خدمترسانی در ایام اربعین و پایان ماه صفر
وی تشکیل هشت ستاد خدمترسانی در ایام اربعین و ایام پایانی ماه صفر را مورد توجه قرارداد و گفت: در ستادهای خدماترسانی مدیر منطقه مسئول ستاد بود و تمام مسائل خدماترسانی آن محدود به عهده این ستاد بود.
معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری قم اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی ۲۶۰ دستگاه ماشینآلات مکانیزه خدمات شهری به جمعآوری پسماند و نظافت معابر فعالیت داشتند.
وی افزود: امسال برای اولین بار ۲۶ دستگاه واتر جت برای تلطیف هوا به کاربردیم؛ همچنین برای تنظیف معابر شهری دو هزار عدد مخازن فان و دو تن کیسهزباله در اختیار مناطق هشتگانه و ایستگاههای صلواتی قرار گرفت.
اصفهانیان مقدم با اشاره به استقرار تانکرهای آب شرب در ستادهای هشتگانه مناطق شهری گفت: در این ایام توزیع ۶۳ هزار لیتر آب و۷۲ هزار لیوان یکبارمصرف میان زائرین انجام شد.
وی با اشاره به اینکه هشت دستگاه تانکر ۱۲ هزار لیتری برای تأمین آب موکبها مستقر شدند اظهار کرد: صدور مجوز ۷۰ ایستگاه صلواتی در محور پیامبر اعظم از دیگر اقدامات این ایام بود که ۵۰ موکب را سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ایجاد کرد.