مدیریت شهریویژه

مردم اقبالی برای نوسازی بافت فرسوده ندارند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم :

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بسته تشویقی تعریف‌شده برای احیای بافت فرسوده دردی از مردم را دوا نکرده و کسی که بخواهد کار اجرایی در این محدوده انجام دهد انگیزه کافی پیدا نمی‌کند.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوزمجید متین فر در گفت‌وگویی اظهارداشت: در نیمه اول سال 1403 تعداد 884 مورد پروانه ساختمانی در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم صادر شده است که روند به رو رشدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
وی افزود: مساحت اعیانی این تعداد پروانه صادر شده یک میلیون و 264 هزار متر مربع است در حالی که پروانه‌های صادره در نیمه اول سال گذشته 784 مورد با مساحت اعیانی 688 هزار مترمربع بود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: گزارش آماری واصله از اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک نشان می‌دهد افزایش پروانه‌های صادره نیمه اول سال جاری نسبت به نیمه اول سال گذشته 100 مورد است اما به لحاظ مساحت اعیانی بیش از 575 هزار متر مربع است که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.
متین‌فر اضافه کرد: این آمارها نشان دهنده افزایش تقاضا برای ساخت مسکن و رونق اقتصاد شهری در زمینه ساختمان سازی در کلان‌شهر قم است.
وی تاکید کرد: تداوم این روند در نیمه دوم سال 1403، مراجعات برای دریافت گواهی‌های عدم خلاف و پایان کار را نیز در پی دارد و تکلیف حساس رسیدگی دقیق و سریع حوزه شهرسازی مناطق به درخواست‌های شهروندان را دوچندان خواهد کرد.
متین‌فر سپس به مشکلات تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از معضلات هسته مرکزی شهر قم عدم تعیین تکلیف بافت فرسوده است که اجازه توسعه در مرکز شهر را نمی‌دهد و هنوز این موضوع در مدیریت استان به جمع‌بندی نرسیده است.
وی با ابراز تأسف از تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: امروز شاهد خالی شدن هسته مرکزی شهر از سکنه و ایجاد مشکلات فرهنگی و شهری بسیاری برای شهر هستیم که نیاز به اراده مدیران استان برای حل این مشکل داریم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: بسته تشویقی تعریف‌شده برای احیای بافت فرسوده دردی از مردم را دوا نکرده و کسی که بخواهد کار اجرایی در این محدوده انجام دهد انگیزه کافی پیدا نمی‌کند.
////////////////////

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ehjk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا