مدیریت چراغهای راهنمایی و رانندگی بر مبنای بار ترافیکی معابر
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اعلام کرد که زمان چراغ های راهنمایی ورانندگی معابر توسط دستگاه های هوشمند و براساس بارترافیکی معبر تعیین می شود و ثابت نیست.
به گزارش ندای قم ،علیرضا خلیلی در گفتگویی با بیان اینکه هوشمندسازی تقاطع های سطح شهرقم پس از مطالعاتی که در اداره کل مطالعات شهرداری با هدف مدیریت ترافیک انجام صورت گرفت، مد نظر قرار دارد، گفت: در کلانشهرها بحث هوشمندسازی بسیار مهم است و در چند مرحله انجام می شود.
وی افزود: در مرحله اول، هوشمندسازی تقاطع ها از جهت زمانی مد نظر است. به این صورت که چند سنسور در معابر و برسر تقاطع ها قرار می گیرد و با توجه به بارترافیکی که وجود دارد، مدت زمان ترافیک ها سنجیده می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در گذشته چراغ سبز در تقاطع ها به صورت ثابت مثلا 30 ثانیه بود و به حجم ترافیک توجهی نداشت اما با این دستگاه های هوشمند و با توجه به سنسورها یک حداقل و یک حداکثر زمان برای دستگاه ایجاد می شود و با توجه به ترافیک موجود در معبر زمان چراغ را مشخص که این در روان سازی ترافیک بسیار موثر است.
وی همچنین در خصوص برخی مشکلات در تقاطع مقابل ورزشگاه شهید حیدریان و ابتدای خیابان صدوق گفت: به دلیل راست گرد برخی خودروها و همچنین خودروهای پارک شده در نزدیکی این تقاطع، گاهی حسگرها اینگونه برداشت می کنند که خودرویی وجود ندارد و ممکن است زمان چراغها را تغییر دهند، دراین خصوص نیز با بررسی مجدد مشکلات برطرف خواهد شد.