مدیریت شهری

لزوم به‌کارگیری رهنمودهای بزرگان در اجرای پروژه‌های اطراف حرم

شهردار قم خبرداد:

شهردار قم گفت: در اجرای پروژه‌های حساس اطراف حرم مطهر از جمله پروژه بسط شرقی حرم مطهر، باید رهنمودهای بزرگان و نخبگان شهر قم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی وضعیت پروژه بسط شرقی حرم مطهر که با حضور سرمایه گذار پروژه و مسئولان شهری برگزار شد اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر به دلیل حساسیت‌های گوناگون باید دقت نظر بیشتری داشت.

وی افزود: شهر قم اقطاب ارزشمندی همچون ائمه جمعه، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و دیگر بزرگان دارد که در اجرای پروژه‌های حساس اطراف حرم مطهر باید نظرات این بزرگان گردآوری شده و مورد توجه قرار گیرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در پروژه‌های شهری به دلیل وجود معارض‌های ملکی و تاسیساتی و شرایط اقتصادی کشور نقاط مجهول بسیاری وجود دارد، اما در پروژه‌های که در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و محل تردد بزرگان شهر و کشور واقع است، باید سهم اینگونه مجهولات را کاهش داد و به حساسیت و اهمیت پروژه توجه فراوان داشت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این پروژه نگرانی‌های مختلفی در نهادها و افراد از جمله شورای اسلامی شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: پروژه به دلیل مسائل حقوقی و اقتصادی که سرمایه‌گذار در آن مقصر نبوده است قدری معطل شده و موضوعی است که باید تبیین شود، اما از سوی دیگر انتظار ما از سرمایه گذار جبران این زمان از دست رفته است.

وی ادامه داد: در پروژه‌هایی که با زندگی و تردد روزمره مردم در ارتباط هستند، به جز مسائل اقتصادی و فنی، مسائل اجتماعی و تعاملات بسیار با اهمیت است و نمی‌توان بدون مدنظر قرار دادن این ملزومات کار را به خوبی پیش برد.

شهردار قم تاکید کرد: شهرداری قم با تمام توان برای تسهیل امور اجرایی و اقتصادی در کنار سرمایه‌گذار است، اما از او انتظارات زیادی دارد.

سقائیان‌نژاد از عوامل اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر خواست این پروژه را در شیفت‌های غیرمتعارف نیز فعال کنند و هر چه با قدرت‌تر امور عمرانی را پیش ببرند. وی با اشاره به محدودیت‌های اجرایی پروژه و نبود دسترسی‌های مورد نیاز برای اقدامات عمرانی گفت: فرهنگ دفاع مقدس به ما آموخته است که با اخلاص و پشتکار در محدودیت‌ها می‌توان امور را پیش برد.

شهردار قم با اشاره به اینکه مردم و نخبگان شهر اگر جدیت در اجرای پروژه را لمس کنند در فرایند آن صبوری بیشتری خواهند داشت، تاکید کرد: در پروژه میدان بزرگ امام علی (ع) اصفهان، مسیر تردد مردم به شدت محدود شده بود اما شهروندان به چشم می‌دیدند که پروژه با جدیت در حال پیشروی است و همکاری بسیار خوبی داشتند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/npdf

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا