مدیریت شهری

قم می‌تواند محور تدوین برنامه‌های «گردشگری مقاومت» باشد

رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی مطرح کرد:

رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی گفت: شهرداری قم در راستای موضوع مهم گردشگری مقاومت توانسته مجموعه‌های تخصصی و مردم‌نهاد کشوری را در کنار هم سازمان‌دهی کند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده اقداماتی هم در این راستا صورت خواهد گرفت.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی دریاباری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در نشست تخصصی و نمایشگاه «گردشگری مقاومت» اظهار داشت: فعالیت‌های خوب و تأثیرگذاری در این نشست و نمایشگاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در بحث «گردشگری مقاومت»، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که با این نماد بحث گردشگری را دنبال می‌کند ادامه داد: مصداق‌ها و نمونه‌های اجرایی این مدل گردشگری را می‌توان به اردوگاه اسرای جنگ جهانی دوم اشاره کرد که در حال حاضر به‌عنوان یک مقصد توریستی توسط گردشگران انتخاب و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد:  ایران با توجه به اینکه یکی از کشور‌های حوزه مقاومت است، می‌تواند از ظرفیت‌ شهر‌های مرزی که در جنگ ایران و عراق درگیر بوده و مناطق جنگی و سایر موارد استفاده کند و از این طریق سالیانه صد‌ها هزار گردشگر را با این موضوع در ایران آشنا کرده است، بحث «گردشگری مقاومت» اهمیت فراوانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استان قم با توجه به مهد فرهنگی جهان اسلام می‌تواند برنامه‌های گردشگری مقاومت را به‌صورت مدون و سازمان‌دهی شده برگزار کند عنوان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه گردشگری مقاومت در قم تأثیر مثبتی بر روی عملکرد این حوزه خواهد داشت، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دیگر در سراسر کشور نیز باید به مسائل مربوط به گردشگری مقاومت توجه بیشتری داشته باشند.

دریاباری در پایان ابراز کرد: شهرداری قم در راستای این موضوع مهم توانسته مجموعه‌های تخصصی و مردم‌نهاد کشوری را در کنار هم سازمان‌دهی کند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده اقداماتی هم در این راستا صورت خواهد گرفت و پیشنهاد بنده این است که برای تسهیلگری گردشگری مقاومت از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده شود تا گردشگری مقاومت ایران از فضای ملی تبدیل به یک گردشگری بین‌المللی شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9410

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا