مدیریت شهری

فعال بودن تمام جبهه‌های کاری در پروژه ادامه تونل غدیر

سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم مطرح کرد:

سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم با اشاره به تلاش این سازمان برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه ادامه تونل غدیر گفت: هیچ نقطه‌ای در کارگاه نیست که بشود در آن کار انجام داد و پیمانکار نداشته باشد.
به گزارش ندای قم، مسعود بخشی در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه تونل غدیر باوجود مواجهه با انبوهی از معارضات ملکی و تأسیساتی که اکثر آن رفع شده است، با قوت پیش می‌رود اظهار داشت: تلاش ما فعال نگه‌داشتن حداکثری کارگاه است و بارها مطرح‌شده که هرقدر که ممکن است باید این پروژه فعالیت داشته باشد.
وی تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای در کارگاه نیست که بشود در آن کار انجام داد و پیمانکار فعال نداشته باشد.
سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم افزود: در این پروژه با توجه به پراکندگی و وسعت جبهه‌های مختلف کاری در داخل تونل و روی سطح و رمپ ورودی، در هرکدام از محدوده‌های کاری با اکیپ‌های اجرایی مجزا، عملیات اجرایی در حال اقدام است.
وی با اشاره به اینکه شروع تابستان و کمبود برق در تولید و عرضه سیمان و بتن مشکلاتی ایجاد کرده است اظهار داشت: بااین‌وجود پروژه در قسمت‌های اجرای دیواره‌های بتنی داخل تونل، رمپ ورودی، خاک‌برداری رمپ و داخل تونل، جدول‌گذاری روی سطح صفر و احداث انهار روی سطح صفر، زیرسازی سطح صفر، رفع معارض برق فشارقوی و سایر جبهه‌های دیگر با چندین اکیپ اجرایی در حال فعالیت است.
بخشی با اشاره به اینکه حجم خاک‌برداری تونل 100 هزار مترمکعب است اظهار کرد: درصورتی‌که عملیات دیواره سازی تونل به بعد از تکمیل خاک‌برداری موکول می‌شد، حدوداً سه ماه بعد ناچار به شروع دیواره سازی بودیم اما اجرای هم‌زمان خاک‌برداری و دیواره سازی باوجود سختی در اجرا، زمان تکمیل پروژه را کوتاه‌تر می‌کند.
وی با اشاره به فعال بودن سه اکیپ خاک‌برداری در پروژه گفت: عملیات خاک‌برداری با استفاده از دو قرارداد بخش خصوصی و یک گروه ماشین‌آلات سازمان توسعه و عمران در حال انجام است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fp3w

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا