مدیریت شهریویژه

فرودگاه ومونوریل برنامه عملیاتی می خواهد!

نکاتی درباب سفرمعاون رییس جمهوربه قم؛

ندای قم / سید رضا دهناد معاون اسبق برنامه ریزی استانداری قم؛ درخبرها آمده است که :1-رییس جمهور به صورت مرتب پیگیر احداث فرود گاه قم است 2-رییس جمهورموافق تکمیل مونوریل است.
این دو خبر خوب و امیدوار کننده برای مردم قم بسیارخبرمسرت بخشی است چراکه اجرای این دوپروژه می تواندباعث تحول چشمگیردر استان قم شود ، فرصت های بی شماری را ایجاد کند و قطعا رونق همه جانبه استان را به همراه خواهد داشت که جا دارد بابت توجهی که ایشان به شهر کریمه اهل بیت (س)دارند صمیمانه از ایشان تشکرنماییم.
واما خبربد، اظهارنظرهای ناامیدکننده ای است که مسوولان پایین دست ایشان هستند ابرازمی کنند که حاصلی جزیاس و ناامیدی ندارد.
یکی ازآنها اظهارنظرآقای منصوری معاون اجرایی کم تجربه رییس جمهوراست که گویی هیچ بهره ای از قوانین و مقررات و بودجه و… نبرده است سخنان دو پهلو متناقض و ابهام آلود وی مبنی بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را به عنوان سرمایه گذار جدید ! شناخته ! و همزمان می گوید به هرجهت مدیریت مالی آن بااستان است !!
سوال اصلی مردم این است با این وصف جایگاه شما کجاست؟!جناب آقای منصوری ! این موضع جنابعالی نشان داد که نه درک درستی از ساخت فرودگاه دارید ،نه با مفهوم سرمایه گذاری آشنا هستید ،نه نسبت به مسایل تامین پروژه اشرافی دارید، در این باند فکری شما ما سودای هیچ پروازی نداریم!!
و اما بعد درزمینه مونوریل ؛با کمال تاسف گفته اید که شهرداری قم باید ۵۰درصد هزینه آن را تقبل کند!ای کاش قبل از اظهار نظر در زمینه مونوریل سوابق آن را مطالعه می کردید و به علل اصلی رکود این پروژه بسیار مهم اشراف پیدا می کردید و سپس اظهار نظر می فرمودید.
محض مزید اطلاع جنابعالی عرض می شود که اتفاقا پروژه مونوریل ازمعدود پروژه هایی بود به به لحاظ شدت علاقه رییس محترم دولت نهم اصلا مشکل مالی نداشت و چنانچه بعضی از سیاست بازی های رایج ادبیات سیاسی بعضی ازجریان های قم که درهنگام تسویه حساب های سیاسی خود منافع مردم قم را به قربانگاه نمی بردند این پروژه از ۱۰سال پیش در خدمت زائران و مجاوران بود.
اگر اظهار نظرهای بعضی ازمتنقدین بستر بهره برداری اغراض جناحی نمی شد امروز با غمنامه مونوریل و سردرگمی های عجیب و غریب و ناامیدانه جنابعالی مواجه نبودیم .
اگر بعضی از گروه‌های سیاسی که در گفتمان سیاسی قم به پدرخواندگان معروف هستند ومتاسفانه سایه سنگین آنها هم اینک نیز بر برخی مقدرات شهرمان حاکم است این پروژه را به مضحکه ای تبدیل نمی کردند امروزشاهد بلاتکلیفی و فرسایش چندین هزار میلیاردتومان سرمایه های بیت المال نبودیم.
جناب آقای معاون محترم اجرایی رییس جمهور،باتوجه به علاقه رییس جمهوردربه ثمررساندن این دوپروژه، اقتضای جایگاهتان این بود که با دو برنامه عملیاتی و اجرایی که منبع مجری زمان اجرا و زمان بهره برداری این دو پروژه معلوم باشد با دستان پربه قم می آمدید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/97jt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا