مدیریت شهری

عوارض حذف پارکینگ صرف احداث پارکینگ عمومی می‌شود

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم :

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از صرف درآمد عوارض حذف پارکینگ به‌منظور احداث پارکینگ عمومی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ، حامد خسروی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در هر منطقه شهری اولویت پارکینگی مشخص و این اولویت‌ها در شورای راهبری پارکینگ به ریاست معاون شهردار قم تصویب و ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح ۲۱ پلاک برای تملک مشخص‌شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته شورای اسلامی شهر اقدام خوبی در زمینه نحوه خرج و دخل هزینه‌های حذف پارکینگ انجام داد، افزود: بر این اساس تمامی درآمدهای ناشی از عوارض حذف پارکینگ در حساب سازمان توسعه و عمران قرار می‌گیرد و این سازمان موظف است این هزینه‌ها را صرف ساخت پارکینگ کند.

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای این کار دستورالعمل لازم نیز صادر و به مناطق ابلاغ‌شده است، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بازوی اجرایی ایجاد پارکینگ در شهر است، بر این اساس دو منبع مالی یعنی بودجه پارکینگ که در بودجه سالیانه شهرداری قم پیش‌بینی‌شده در کنار عوارض حذف و کسر پارکینگ برای این مسئله اختصاص داده می‌شود.

خسروی اضافه کرد: این اقدامات سبب می‌شود که پروژه‌هایی مثل پارکینگ جنب بازار کهنه، پارکینگ خیابان امام خمینی (ره) و سایر پروژه‌ها با هدفمندی بالا در حال انجام است.

وی با اشاره به طراحی و رایزنی برای احداث یک پارکینگ طبقاتی در کوچه ۱۶ بلوار امین قم گفت: چنین طرح‌هایی برای چند منطقه دیگر نیز در حال بررسی است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/rpnc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا