مدیریت شهری

طرح آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم:

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح آشکارسازی با استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علیرضا خلیلی با اشاره به اهمیت چاره‌اندیشی برای نقاط حادثه‌خیز شهری اظهار کرد: استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در راستای آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در معابر شهری پرتردد در دست اقدام است.

وی افزود: با توجه به توسعه معابر و احداث تقاطع و زیرگذرها برای تسهیل در تردد و ترافیک روان در حمل‌ونقل، مسئله بالا رفتن سرعت در معابر شهری موضوعی جدی است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این بالا رفتن سرعت و تداخل جریان‌های ترافیکی به دلیل سرعت‌بالا می‌تواند موجب بروز حوادث شهری شود که برای پیشگیری از این امر باید نقاط تداخل جریان ترافیکی همگرا و واگرا به‌صورت ایمن، آشکارسازی شود.

خلیلی ادامه داد: در همین راستا و در جهت کاهش تصادفات و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی ایمن‌سازی محل‌های مورد اشاره با استفاده از تجهیزاتی مانند استوانه‌های ایمنی، بشکه‌های پلاستیکی دارای جهت نما، تابلوهای جهت نما، چراغ‌های راهنمایی چشمک‌زن و کاشن تانک در برنامه انجام قرار دارد و نقاط مستعد حادثه، ایمن‌سازی خواهد شد.

وی گفت: این امر به‌صورت دوره‌ای در حال پایش و به‌روزرسانی است تا معابر شهر از لحاظ ضریب ایمنی ترافیکی در حد استاندارد قرار گیرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/cod7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا