مدیریت شهری

ضرورت به‌روزرسانی زیرساخت‌های اطراف حرم مطهر

رئیس شورای شهر قم مطرح کرد:

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال بیش از ۸۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده و لازم است تا مجموعه‌های خدمات‌رسان با به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکانات بیشتر، زمینه‌ مناسبی را فراهم کنند.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز، روح‌الله امرالهی در یکصد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که امروز _دوشنبه بیست و سوم مهر_ در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت معصومه (س) و تاکید بر جایگاه والای این بانوی عظیم‌الشأن، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) با شأن و جایگاهی نزدیک به عصمت، نقش مهمی در تاریخ تشیع و شهر قم ایفا کرده‌اند و تکریم و گرامیداشت زائران و مجاوران این بانوی کریمه، وظیفه‌ای است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از تلاش‌های موکب‌هایی که از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان تشیع برای خدمت‌رسانی به زائرین حضرت معصومه (س) در این شب‌ها به قم آمده‌اند قدردانی کرد افزود: سال آینده، خدمات دهی شرکت‌های خدمات‌رسان که در میدان امام خمینی مستقر شده‌اند، با رونق بیشتری همراه خواهد بود تا بتوانیم حرمت و تکریم زائرین و مجاوران را به بهترین شکل به جا آوریم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کارکرد بین‌المللی و فراملی دو محور آئینی شهر قم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرقم، پایتخت معنوی کشور است، یکی از مطالبات شورا در سفر رئیس جمهور به شهر قم، پیش بینی اعتبارات ملی برای دو محور آئینی بلوار پیامبر اعظم (ص) و میدان امام خمینی (ره) و کمک به این دو محور از جنبه اعتبارات شهرهای آئینی است.
امرالهی با اشاره به افزایش تعداد موکب‌ها در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۸۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده و لازم است تا مجموعه‌های خدمات‌رسان با به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکانات بیشتر، زمینه‌ای را فراهم کنند تا در سال‌های آینده مردم بتوانند به‌صورت کامل از این فضا بهره‌مند شوند.
ضرورت تسهیل تردد شهری برای افراد کم توان وی با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به حقوق و نیازهای افراد نابینا و کم‌بینا، گفت: افراد دارای معلولیت بینایی بخشی ارزشمند از جامعه ما هستند و باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب در شهر، از جمله بهبود دسترسی‌ها و امکانات عمومی، شرایطی فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند به‌صورت کامل و مستقل در جامعه حضور داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نقش‌آفرینی شهرداری قم اضافه کرد: در راستای تکریم و حمایت از افراد نابینا و کم‌بینا، ضروری است تا همه دستگاه‌ها و نهادهای شهری برای ایجاد تسهیلات لازم برنامه‌ریزی کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/3auk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا