مدیریت شهری

سالانه ۱۰ هزار قبر بیش از نیاز در بهشت معصومه (س) آماده می‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قم:

سالانه ۱۰ هزار قبر بیش از نیاز در بهشت معصومه (س) آماده می‌شود مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری قم گفت: ۱۰ هزار قبر بیشتر از نیاز سالانه برای مواقع بحران آماده داریم تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، سید سیف الدین موسوی نیارکی در گفت‌و گویی اظهار کرد: ۱۰ هزار قبر بیشتر از نیاز سالانه برای مواقع بحران آماده داریم تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: حداقل هزینه کفن و دفن در بهشت معصومه (س) ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان، حداقل مبلغ قبر یک میلیون تومان و حداکثر مبلغ قبر نیز ۲۰ میلیون تومان است که مربوط به آلاچیق‌های هشت‌نفره می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری قم خاطرنشان کرد: معمولاً هر سال سه برابر تعداد فوتی‌ها قبر آماده در بهشت معصومه (س) وجود دارد. موسوی نیارکی گفت: از آنجایی که تعداد قبور در بهشت معصومه (س) بالاست، قیمت قبر افزایش چندانی ندارد در نتیجه مافیای خرید و فروش قبر نیز در بهشت معصومه (س) شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد این سازمان تنها به فروش مقابر وابسته نیست عنوان کرد: مغازه‌هایی داخل بهشت معصومه (س) برای خدمت رسانی به شهروندان و عزاداران ایجاد شده، در آمد پایدار سازمان محسوب می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/z1dm

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا