مدیریت شهری

رونمایی از سامانه «اتوبوس من»

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم خبر داد:

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سامانه «اتوبوس من» راه‌اندازی شده است که شهروندان با استفاده از آن با پنج روش می‌توانند نسبت به مکان اتوبوس‌های سطح شهر آگاه شوند.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علی نیک در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی سامانه «اتوبوس من» با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: شهروندان با استفاده از این سامانه می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای از حرکت اتوبوس‌ها در مسیر آگاه شده و زمان خود را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه رضایت شهروندان در استفاده از خطوط اتوبوسرانی با اقدامات متعدد در دستور کار قرار دارد، افزود: افزایش تعداد ناوگان، استقرار سامانه شست‌وشوی مکانیزه، نظارت مستمر بر حرکت خطوط ازجمله اقداماتی بوده که در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه اتوبوس من اقدامی مهم و کلیدی در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در این سامانه شهروندان می‌توانند از موقعیت نزدیک‌ترین اتوبوس نزدیک به خود آگاه شود و از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه مورد نظر آگاه شود که این آگاهی در تنظیم زمان به شهروند کمک خواهد کرد.

نیک با بیان اینکه توقع داریم این تنظیم زمان به رضایت شهروند کمک کند، ادامه داد: در حال حاضر این سامانه در سه خط مهم اتوبوسرانی فعال است و دو خط دیگر به‌زودی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به روش‌های اطلاع مسافران از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه تأکید کرد: شهروندان با استفاده از نشانی اینترنتی https://www.qom.ir/mybus و انتخاب خط مورد نظر می‌توانند از وضعیت اتوبوس‌ها باخبر شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: تماس با تلفن گویای ۰۲۵۳۰۴۴۹۹۰۰ و وارد کردن کد ایستگاه، شماره‌گیری کد #۱*۱۱۱۳۷*۶۶۵۵ و وارد کردن کد ایستگاه، اسکن QR نصب شده روی هر ایستگاه و اتصال به سامانه قم یار، بخش حمل‌ونقل عمومی و انتخاب اتوبوس من و مراجعه به اپلیکیشن نشان و انتخاب ایستگاه مورد نظر از دیگر راه‌های استفاده از سامانه اتوبوس من است.

نیک با تأکید بر اینکه مسیر و زمان حرکت اتوبوس‌ها به‌صورت دقیق رصد می‌شود، گفت: در حال حاضر در طول شبانه‌روز در هر خط یک یا دو بار تأخیر در سرفاصله را شاهد هستیم که آن‌هم به دلیل ترافیک‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: این نظم‌بخشی به سرفاصله‌ها و حرکت اتوبوس‌ها بسیار مهم است و در کنار آن با افزایش ناوگان می‌توانیم سرفاصله را برای رضایت بیشتر شهروندان کاهش دهیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ht41

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا